تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۹۴۵۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خواسته مادرصنعت ایران برای جهش تولید

درخواست ذوب آهن از دولت براب تأمین هفت میلیون سنگ آهن

می متالز - حمایت دولت در تأمین هفت میلیون تن سنگ آهن ذوب آهن اصفهان، جهش تولید در این شرکت را رقم می زند.
درخواست ذوب آهن از دولت براب تأمین هفت میلیون سنگ آهن

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه این شرکت، تولید حدود ۱۱ درصد فولاد کشور را برعهده دارد گفت: ۱۰ میلیون تن سنگ آهن معادل ۱۱ درصد سنگ آهن کشوراست.
منصور یزدی زاده افزود: اما انتظار مادر صنعت فولاد کشور،حمایت دولت برای تأمین حدود هفت میلیون تن سنگ آهن است که انتظار زیادی نیست و آن را را رایگان نیز نمی خواهیم.
وی اضافه کرد:در واقع اگر همانند کنسانتره وگندله برای سنگ آهن نیز در کشور سهمیه بندی انجام شود، جهش تولید در شرکت ذوب آهن اصفهان با تولید یه میلیون و ۵۰ هزار تن محصول، محقق می شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یادآور شد: امسال با تأمین سنگ آهن ، به لحاظ کمی،تولید ۲۰ درصد افزایش می یابد و از نظر کیفی محصولات جدید مشابه ساخت انواع ریل قابل تولید است.
به گفته یزدی زاده، در ذوب آهن اصفهان، پارسال بیش از دو میلیون و۵۶۰هزار تن چدن تولید و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات فولاد ساختمانی صادر شد.
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

عناوین برگزیده