تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۹۴۷۵۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کارشناس بازار خودرو مطرح کرد:

افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خودرو

می متالز - با توجه به اتفاقات اخیر بازار، خبر‌هایی از استارت رشد گروه خودرویی، تجدید ارزیابی و بسته‌های حمایتی دولت به گوش می‌رسد.
افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خودرو

به گزارش می متالز، بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو در این خصوص گفت: وضعیت بازار خودرو به لحاظ پیش‌بینی یا تحلیل عملکرد، کاملا منوط به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و جو حاکم است.


وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات تحریم و دسترسی کم دولت به منابع ارزی، وجود بیماری کرونا نیز قیمت نفت را به شدت کاهش داد که همگی از عوامل فشارزا بر صنعت خودرو به شمار می‌رود.

 

کاهش قیمت نفت یک فاجعه ارزی

صدرایی کاهش قیمت نفت را یک فاجعه ارزی برای کشور دانست و اظهار کرد: تاثیر مستقیم مشکلات ارزی بر صنایع مصرفی ازجمله خودرو، در روز‌های پیش رو این صنعت را به لحاظ تامین منابع ارزی دچار مشکل خواهد کرد.


این کارشناس بازار خودرو خاطر نشان کرد: نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری در صنعت خودرو سازی، به داخلی سازی نرسیده و صرفه اقتصادی خرید برخی قطعات از کشور‌های انحصاری و کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته می‌شود.

افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو 

وی افزود: محدودیت ارزی برای تامین قطعات مشکل زا خواهد بود، همچنین باید قیمت دلار را نیز در نظر گرفت چراکه دولت برای تامین نقدینگی نیازمند افزایش قیمت ارز بوده و کارشناسان نیز تورمی ۳۰ تا ۵۰ درصدی را پیش بینی می‌کنند بنابراین تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهد تا خودروساز چه بخواهد چه نخواهد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت خود را بالا ببرد. 


صدرایی سال ۹۹ را سال سختی برای صنعت خودروسازی پیش بینی کرد و گفت: در بحث بخشنامه‌های تشویقی باید دید تا حد صحبت‌ها عملی می‌شود چرا که وجود مشکلات زنجیره‌ای صنعت خودرو را با مشکلاتی بیشتر زا سال ۹۸ روبرو خواهد کرد.

عناوین برگزیده