تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۰
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۹۴۸۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌ریزی برای چالش‌های دوران پساکرونا در اقتصاد فارس

می متالز - استاندار فارس خواستار تشکیل اتاق فکر با حضور استادان دانشگاه، نخبگان اقتصادی و نمایندگان مجلس برای تدوین برنامه برای مقابله با چالش پساکرونا در اقتصاد فارس شد.
برنامه‌ریزی برای چالش‌های دوران پساکرونا در اقتصاد فارس

به گزارش می متالز، عنایت‌الله رحیمی در کارگروه جهش تولید در استان فارس گفت: باید اتاق فکری با محوریت استادان دانشگاه و نمایندگان مجلس اتاق بازرگانی ایجاد شده و نسبت به برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا در حوزه اقتصاد برنامه‌ریزی مدون کنند. رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و تاثیرگذاری این بیماری بر فعالیت‌های اقتصادی از این‌رو در دوران پساکرونا شاهد چالش‌های اقتصادی در واحدهای خرد و متوسط بوده و پیش از این واقعه باید برای کاهش تاثیرات این ویروس بر فضای اقتصادی نسبت به برنامه‌ریزی برای مقابله با این چالش‌ها از اکنون اقدام کرد. وی پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در تمام شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار بوده از این رو پیشنهاد می‌شود طرح‌های تشویقی به صنوف مختلف همچون واحدهای گلخانه هتل‌ها و صنوف خرد و متوسط اقتصادی ارائه شود. رحیمی در ادامه با اعلام اینکه سال گذشته شاهد فراز و فرودهای مختلفی در استان و کشور بودیم، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی و طرح‌های اقتصادی استان ۱۰ درصد افزایش داشته و توانستیم سال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در استان فارس ثبت کنیم.

استاندار فارس اضافه کرد: جذب ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حالی در استان فارس ثبت شد که نسبت به سال ٩٧ دو برابر رشد سرمایه‌گذاری خارجی را شاهد بودیم. عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس درباره تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاری تصریح کرد: ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کنار تدوین ۷۸ بسته سرمایه‌گذاری نشان داد که در راه تدوین نقشه سرمایه‌گذاری استان فارس توانسته فعالیت خوبی داشته باشد. رحیمی اضافه کرد: در سال ۹۸ شاهد امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس بودیم، این در حالی است که تحقق درآمدهای عمومی استان شاهد رشد ۲۹ درصدی بوده است؛ البته برنامه‌ریزی‌های استان نیز به‌گونه‌ای بوده است که در تمام شاخص‌های توسعه‌محور استان فارس رشد ١٠١ درصدی تحقق برنامه‌ها را تجربه کرد. استاندار فارس درخصوص صادرات و واردات نیز تاکید کرد: در سال ۹۸ در استان فارس ۳۷۴ هزار تن محصول به خارج از کشور صادر شده است که میزان ارزآوری این میزان صادرات ۴۰۸ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل ۷ درصد در وزن و ۴۰ درصد در ارزش افزایش را نشان می‌دهد، این در حالی است که میزان واردات استان فارس ۲۲ هزار تن بوده است.

عناوین برگزیده