تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۹۴۸۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد؛

ادامه درخشش فلز زرد در جهان

می متالز - در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به ادامه روند افزایش قیمت طلا و اوج گرفتن از رکورد پایین اواسط ماه میلادی گذشته ابراز خوش بینی کردند.
ادامه درخشش فلز زرد در جهان

به گزارش می متالز، انتظارات برای افزایش قیمت طلا در پی اقدامات محرک مالی گسترده بانک مرکزی آمریکا و تصویب بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری در واکنش به شیوع بیماری کووید ۱۹ و تبعات آن روی اشتغال روی داد. سایر کشورها هم اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد جهانی و تثبیت بازارها اتخاذ کرده‌اند.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" در این باره به کیتکونیوز گفت: با توجه به سیاست پولی تسهیلی، نرخ‌های بهره صفر، نابودی مشاغل و مبارزات متعدد در عرضه اقتصادی، دشوار بتوان تصور کرد که طلا در هفته جاری صعود نخواهد کرد.

وی به این موضوع اشاره کرد که همسویی طلا با بازارهای سهام خاتمه پیدا کرده و نقش خود به عنوان دارایی امن را بازیافته است. این فلز ارزشمند از اواسط مارس همسو با بازارهای سهام سقوط کرده بود زیرا معامله گران برای جبران ضررشان در معاملات سهام به فروش دارایی‌های طلای خود پرداخته بودند تا نقدینگی لازم را تهیه کنند. اما در هفته گذشته طلا در حالی صعود کرد که بازارهای سهام روند نزولی در پیش گرفته بودند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۲ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۱ نفر معادل ۹۲ درصد به افزایش قیمت و یک نفر دیگر معادل هشت درصد نظری نداشت.

در این بین، ۱۲۴۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آن‌ها، ۸۳۴ نفر معادل ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۳۵ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیشبینی کردند و ۱۷۶ نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته ۷۱ درصد از کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوشبین بودند. بهای معاملات آتی طلای بازار نیویورک روز جمعه هشت دلار معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۶۴۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۰.۵ درصد کاهش نشان داد. با این حال بازار از رکورد پایین اواسط هفته بهبود ملایمی پیدا کرد.

شون لاسک، مدیر شرکت "والش تردینگ" و فیلیپ فلاین از شرکت "پرایس فیوچرز" بالا رفتن قیمت طلا را پیش بینی و اظهار کردند که بازار در نتیجه تدابیر محرک مالی و پولی، انتظار تورم دارد.

کوین گریدی، رییس "شرکت فونیکس فیوچرز" گفت که همچنان بر این باورم که فضای نرخ‌های بهره اندک به همراه افزایش تزریق نقدینگی از سوی بانک‌های مرکزی برای قیمت طلا بسیار مثبت خواهد بود.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز هم اظهار کرد: قیمت طلا در هفته جاری بالاتر خواهد رفت. بازده اوراق خزانه آمریکا روز جمعه حدود ۰.۶ درصد در مقایسه با یک درصد در هفته پیش بود. افت بازده اوراق خزانه نشانه این است که معامله گران اوراق قرضه منتظر آشفتگی اقتصادی و وخامت بیشتر وضعیت بازار در آینده هستند و این موضوع نشان می دهد که اکثر بازارها هنوز تبعات اقتصادی احتمالی شیوع ویروس کرونا را به طور کامل لحاظ نکرده اند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در "گروه لاسال فیوچرز" هم با توجه به این که طلا حمایت در میانگین قیمت ۱۰ روزه و میانگین قیمت ۲۰ روزه را حفظ کرده است، تداوم روند افزایشی طلا را پیش بینی کرد.

عناوین برگزیده