تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۹۴۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه:

عملکرد بخش های مختلف صنعتی و بازرگانی برای افزایش تولید اقلام بهداشتی قابل تقدیر است/ محورهای فعالیت سال "جهش تولید" با اولویت اثر بخشی در زندگی مردم دنبال خواهد شد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با تقدیر از عملکرد واحدهای تولیدی و بخش های مختلف صنعتی و تجاری در راستای پیگیری مناسب برای تامین و افزایش تولید اقلام بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در سطح کشور گفت: باید روند کنونی در تولیدات اقلام بهداشتی و تامین کالاهای اساسی مردم تداوم داشته باشد و آرامش موجود در روند تامین مایحتاج ضروری مردم حفظ شود.
عملکرد بخش های مختلف صنعتی و بازرگانی برای افزایش تولید اقلام بهداشتی قابل تقدیر است/ محورهای فعالیت سال "جهش تولید" با اولویت اثر بخشی در زندگی مردم دنبال خواهد شد

به گزارش می متالز، رضا رحمانی افزود: خوشبختانه محور های تعیین شده برای تحقق اهداف رونق تولید در سال 98 در بسیاری از شاخص ها موفق بوده و نتایج قابل قبولی نیز به دست آمده است.

وی ادامه داد: برنامه های امسال وزارت صمت برای "جهش تولید"، کیفی تر از سال گذشته دنبال خواهد شد و در همین راستا سعی شده است اصلاح و باز تدوین برنامه های سال پیش با اولویت اثربخشی اقدامات در زندگی مردم در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی تاکید کرد: همه کارکنان و مسئولان وزارت صمت باید الزامات "جهش تولید" را در صدر برنامه های خود قرار دهند و باید با یک "روحیه جهادی" تلاش کنیم به اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۹ در بالاترین سطح ممکن دست یابیم.

وزیر صمت گفت: برنامه تعمیق ساخت داخل به سبب آثار بسیار ارزشمند آن، با جدیت هر چه تمام تر در سال ۹۹ نیز دنبال خواهد شد و در راس برنامه‌های وزارت صمت در سال جهش تولید قرار دارد.

رحمانی افزود: ذیل برنامه ساخت داخل، فعال‌سازی واحدهای راکد و غیر فعال، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح های پیشران و نوآورانه و فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحدها در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای سال جهش تولید، ۹ صنعت پیشران تعیین شده و بسته‌های سیاستی ویژه برای حمایت از زنجیره تولید این صنایع طراحی شده است که با جدیت هرچه تمام تر دنبال خواهد شد.

رحمانی مدیریت واردات و توسعه صادرات را با نگاه فعال سازی همه ظرفیت ها و توجه به مزیت های صادراتی کشور در راستای توسعه بازارهای هدف و همچنین توسعه زیرساخت‌های صادراتی از قبیل پایانه های صادراتی و بازارچه های مشترک مرزی را محور دوم فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال پیش روی عنوان کرد.

وی گفت: امسال برنامه توسعه معادن و صنایع معدنی با تاکید بر نقشه راه معدن پیگیری خواهد شد و امیدواریم اقدامات زیربنایی که در این بخش در سال ۹۸ انجام دادیم در سال جهش تولید به شکوفایی برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری؛ دیگر محورهای فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید خواهند بود که در مجموع با 40 برنامه سعی می شود اقدامات و برنامه ها در دست اجرا برای مردم برجسته تر از پیش شود.

عناوین برگزیده