تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۹۴۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تولید نخستین ماده ضد عفونی نانو نقره توسط یک واحد صنعتی در شهرکرد

می متالز - یک واحد صنعتی در شهرکرد موفق به تولید نخستین ماده ضد عفونی کرده براساس نانو نقره شد.
تولید نخستین ماده ضد عفونی نانو نقره توسط یک واحد صنعتی در شهرکرد

به گزارش می متالز، رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت تولید این واحد صنعتی روزانه سه هزار لیتر است که ظرفیت تولید تا ده هزار تن را دارد.

رستمی افزود: این واحد تولیدی یکی از معدود واحد‌های صنعتی در تولید محصولات ضد عفونی بر پایه نقره در کشور و نخستین در چهارمحال و بختیاری است.

به گفته وی؛ محصولات این واحد تولیدی به استان‌های قم، یاسوج، مازندران، اصفهان و بوشهر رفته و استقبال خوبی از آن شده است.

سازنده این محصول نیز گفت: در این محصول به هیچ وجه ازترکیبات کلردار استفاده نشده، با محیط زیست سازگار است و از ذرات ریز نقره به شکل نانو تولید شده است .

رسول پژوهش ده چشمه‌ای افزود: از آن جایی که بقیه مواد ضد عفونی برپایه هیپو کلرید سدیم هستند و ایجاد التهابات و ضایعات مخاطی می‌کنند وتاثیرات منفی بر دستگاه تنفسی دارند این محصول جدید نانو نقره این معادله را برهم ریخته و ارزان‌تر از بقیه شوینده‌ها برپایه الکل است.

گفتنی است که اعضای این واحد صنعتی در سه حوزه تجهیزات پزشکی، علوم دارویی ومواد بیولوژیک فعالیت می‌کنند و هفت اختراع دیگر را در این حوزه ثبت کردند.

از مهمترین این اختراعات می‌توان به کیت سرنگ گروه خونی، دستگاه حس مصنوعی، نخستین بی بی چک براساس خون، آی سی یو قابل حمل، باطری قلبی بی نیاز از اتصال به قلب، باطری‌های زیست مخمری و دستگاه سمع قلب با شش لید اشاره کرد.

عناوین برگزیده