تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۹۴۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضا نقی پور اصل اعلام کرد:

رکورد شکنی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای حمایت از صنایع هایتک در سال 98

می متالز - با اعلام مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، این شرکت رکورد اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه در سال 98 را شکست.
رکورد شکنی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای حمایت از صنایع هایتک در سال 98

به گزارش می متالز، رضا نقی پور اصل با اعلام این خبر افزود: سال 98 علی رغم مشکلات فراوانی که پیش رو داشتیم، خوشبختانه با تلاش همه همکارانم سال پرباری برای صندوق حمایت از صنایع پیشرفته رقم خورد و توانستیم در حوزه حمایت از صنایع پیشرفته کشور کارنامه قابل قبولی از خود بجا بگذاریم.

وی با اشاره به تغییر اساسنامه شرکت از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صنایع پیشرفته گفت: در سال گذشته با عنایت به مصوبه هیات محترم وزیران مبنی بر تغییر نام صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و گسترش دامنه حمایت های صندوق به سایر شاخه های صنایع هایتک، باعث شد تا بخشی عمده ای از تمرکز ما صرف ایجاد تغییرات در آیین نامه ها و همچنین ساختارسازی بر پایه اساسنامه جدید گردد اما با این حال خوشبختانه با تلاش مضاعف و جهادی همکارانم، توانستیم برای اولین بار در تاریخ فعالیت این شرکت رکوردهای بی نظیری را در حمایت از صنایع پیشرفته بجا بگذاریم.

رضا نقی پور اصل در ادامه افزود: در سال 98 بالغ بر 870 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کردیم که این میزان ضمانت نامه در دو دهه فعالیت این شرکت سابقه نداشته و یک رکورد محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته میزان مصوبات سال 98 این شرکت را بالغ بر 1050 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت این میزان مصوبه بالاترین میزان طی 4 سال گذشته است که نسبت به سال 97 نیز 25 درصد رشد داشته است .

وی افزود: در بخش اعطای تسهیلات نیز مبلغ 803 میلیارد ریال وام در قالب قراردادهای منعقده به متقاضیان اعطا گردیده که با مقایسه میزان قراردادهای منعقده،رشد بالغ بر 30 درصد را نسبت به سال 1397 شاهد هستیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، تلاش برای تحقق عملی جهش تولید را از برنامه های مهم این صندوق در سال 99 دانست و گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط رهبری معظم انقلاب تحت عنوان سال جهش تولید، همانگونه که قبلا هم اعلام کردم خوشبختانه بسترهای لازم برای تحقق عملی این شعار در صنایع پیشرفته آماده است و امسال تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در این راستا گام های مهمی برداریم هرچند که در بحث خودکفایی نیز این مجموعه با حمایت های خود توانست نیاز کشور در برخی صنایع از جمله فناوری های زیستی، تجهیزات پزشکی و سایر صنایع نو پدید مثل تولید نسل جدید کیسه های تجزیه پذیر تامین نماید و این موضوع در سال 99 با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان
مجید ابیوردی
-
تاریخ : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
با سلام و عرض تبریک سال نو
با الطاف خداوندی حتما سال ۹۹ برای تولید و صنعت سال
پربارتری خواهد بود
وصندوق هم حتما دروظایف محوله در سال جهش تولید
نقش مثبت و تاثیر گذاری دررشد وبالندگی صنایع هایتک
خواهد داشت
باآرزوی توفیق روزافزون برای کارکنان و مدیران مجموعه صندوق.
عناوین برگزیده