تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۹۴۹۸۰
سرویس خبر : انرژی
مدیر بخش کالا و انرژی کارگزاری بانک دی مطرح کرد:

پلیمری‌ها و تاخیری که از افت نرخ نفت می‌گیرند!

می متالز - با اینکه دلار میانگینی رو به بالا طی می‌کرد، اما تحت تاثیر ریزش قیمت‌های جهانی، تغییر قیمت مواد روندی کاهشی داشته و به نظر می‌رسد که ادامه دار باشد.
پلیمری‌ها و تاخیری که از افت نرخ نفت می‌گیرند!

به گزارش می متالز، پیام آرمات مدیر بخش کالا و انرژی کارگزاری بانک دی در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر حوزه پتروشیمی گفت: پایه تاثیرپذیری قیمت نفت و پلیمر همیشه با یک تاخیر ۳۰ الی ۵۰ روزه همراه بوده و هر زمان معاملات نفت دچار هر تغییری (چه به بالا و چه به پایین) شد شاهد تاثیر این روند بر مواد پلیمری علی الخصوص بر بازار‌های چین و آسیای شرقی بودیم.


وی ادامه داد: با توجه به ریزش نفت، حرکت رو به پایین از چند وقت اخیر آغاز و باعث کاهش قیمت مواد نیز شد.


 آرمات خاطر نشان کرد: با اینکه دلار میانگینی رو به بالا طی می‌کرد، اما تحت تاثیر ریزش قیمت‌های جهانی، تغییر قیمت مواد روندی کاهشی داشته و به نظر می‌رسد که ادامه دار باشد.


این کارشناس حوزه پتروشیمی به عدم تغییر محسوس قیمت سهام پتروشیمی اشاره داشت و افزود: ۶ ماه آخر سال ۹۸ (منهای دو هفته آخر اسفند) نیم سالی فوق العاده برای پتروشیمی‌ها بود چرا که قیمت‌ها هفته به هفته بالاتر رفته و شاهد رقابتی سنگین در این حوزه بودیم که رونق بازار پلیمر را به همراه داشت.


وی ادامه داد: با بررسی صورت‌های مالی شش ماهه دوم شرکت‌ها شاهد سودی خوب بودیم، اما کرونا بر این روند تاثیر گذاشته که بیشترین عامل به تعطیلی صنایع پایین دستی برمی گردد و تعطیلی کارخانه‌ها و عدم وجود خرید و تقاضا بسیار تاثیرگذار بوده است.

عناوین برگزیده