تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۹۵۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تخلیه بار هزینه‌ها با تغییر پرتفو:

قدرت جذب «ومعلم» بالا رفت

می متالز - سال ۹۸ برای شرکت «بیمه معلم» با جذب بیشتر حق بیمه و سنگین‌تر شدن وزنه مثبت تراز درآمدی به پایان رسید.
قدرت جذب «ومعلم» بالا رفت

به گزارش می متالز، شرکت «بیمه معلم» توانست در اسفند ماه سال ۹۸ مبلغ ۲ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال حق بیمه صادره به ثبت رساند که از ماه قبل از آن، ۶۷ درصد بیشتر است.

در مجموع، طی سال ۹۸ این شرکت بیمه بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال حق بیمه صادره شناسایی کرد که از رقم سال ۹۷ حدود ۴۵ درصد بیشتر است که رشد قابل قبولی محسوب می‌شود.

نکته جالب توجه سهم ۱۶ درصدی رشته بیمه زندگی به عنوان یکی از رشته‌های کم هزینه، در سبد حق بیمه صادره سال ۹۸ است؛ همچنین، سهم رشته درمان که هزینه بالایی به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کند، در شرکت «بیمه معلم» ۱۴ درصد است.

میزان خسارت پرداختی «ومعلم» در اسفند ماه با کاهش ۴۱ درصدی نسبت به بهمن ماه، به رقم یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال رسید تا جمع کل خسارت پرداختی در سال ۹۸ از رقم ۱۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال عبور کند.

به طور کلی، عملکرد «بیمه معلم» در سال ۹۸ از نظر جذب منابع قابل قبول بود و در کنار رشد حق بیمه‌های صادره، توانست از بار رشته درمان با هزینه‌های بالا بکاهد و به سمت دیگر رشته‌های بیمه حرکت کند. تراز درآمدی نیز در سال ۹۸ نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته و اختلاف دو سرفصل اصلی، حق بیمه صادره و خسارت پرداختی، بیش از گذشته است.

عناوین برگزیده