تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۹۵۰۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اهمیت زنجیره تامین در جهش تولید خودرو

می متالز - به اعتقاد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برای ایجاد جهش تولید باید ابتدا زمینه‌های آن را ایجاد کرد. میرجواد سلیمانی گفت: در خودروسازی مهم‌ترین پارامتر، زنجیره تامین است که می‌تواند با عملکرد مناسب، سبب رونق تولید شود و به دنبال خود، جهش تولید را رقم بزند.
اهمیت زنجیره تامین در جهش تولید خودرو

به گزارش می متالز، وی در رابطه با تحقق شعار «جهش تولید» اظهار کرد: نام‌گذاری هوشمندانه سال جدید با عنوان جهش تولید، در ادامه رونق تولید از سال گذشته برای تولیدکنندگان کشور و به ویژه صنعت خودرو انگیزه‌ و مسوولیتی مضاعف ایجاد کرده تا با تعهد و تخصص، همت و برنامه‌ریزی، خود را برای یک جهش و تحول در سال جدید آماده کنند.

 سلیمانی ادامه داد: تولید فرآیندی است که خروجی آن «محصول» به شمار می‌آید؛ بنابراین برای اینکه در کمیت و کیفیت محصولات شاهد جهش باشیم، باید تمام مراحل قبلی در این فرآیند، تقویت و پیش‌زمینه‌های مورد نیاز برای جهش تولید ایجاد شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: از جمله مهم‌ترین حوزه‌ها در خودروسازی، زنجیره تامین است که باید عملکردی متناسب برای تحقق افزایش و جهش تولید داشته باشد. شرایط زنجیره تامین در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها و تنگناهای شدید اقتصادی داخلی، سخت‌تر شده است. بنابراین تقویت این حوزه برای تحقق شعار سال، از الزام‌های اصلی به شمار می‌آید. وی گفت: برای عبور از این گذرگاه صنعتی، نیاز است حمایت‌های لازم انجام شود تا محصولات خروجی متحول شود و به سطحی برسد که انتظارات مشتریان را تامین کند. سلیمانی در رابطه با میزان تحقق شعار «رونق تولید» در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: برای قضاوت در رابطه با میزان تحقق شعار رونق تولید در سال ۹۸ باید عملکردهای صورت گرفته را با توجه به شرایط حاکم بر حوزه‌های تولید تحلیل کرد. مدیرعامل سایپا تاکید کرد: تحول و جراحی بزرگ در سبد محصولات سایپا و همچنین اجرایی کردن برنامه خروج پراید از خطوط تولید در کنار طراحی و برنامه‌ریزی برای ورود ۸ محصول جدید در سه سال آینده، از اقداماتی بود که سایپا در بخش توسعه محصول طی سال ۹۸ انجام داد.

عناوین برگزیده