تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۹۵۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
لاهوتی پیشنهاد داد:

برداشت از صندوق توسعه ملی با هدف کمک به اقتصاد کشور

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است اگرچه برداشت از صندوق توسعه ملی اقدام قابل دفاعی نیست اما در شرایط فعلی برداشت از صندوق با اذن رهبری می‌تواند کمکی به مردم در این روزهای کرونایی باشد.
برداشت از صندوق توسعه ملی با هدف کمک به اقتصاد کشور

به گزارش می متالز، مهرداد بائوج لاهوتی به راهکارهای عبور از پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه پیامدهای اقتصادی کرونا بسیار وسیع است اما کسب وکارهای خرد و واحدهای تولیدی بیش از دیگر مشاغل آسیب دیده‌اند، همچنین کاهش حمل و نقل تا 80 درصد، به صنعت حمل و نقل و گردشگری صدمه وارد کرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین قدم برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد شده در پی شیوع کرونا را "اصلاح قانون بودجه" دانست و توضیح داد: "فروش نفت" و "دریافت مالیات" به عنوان دو منبع اصلی درآمدزایی برای کشور با مشکل مواجه شده‌اند از یک طرف قیمت نفت کاهش پیدا کرده و از طرفی دیگر به دلیل تعطیلی صنوف مختلف وصول مالیات آنطور که باید امکان‌پذیر نیست بنابراین اصلاح ساختار بودجه ضروری است.

وی با بیان اینکه معیشت کارگران روزمزد نیز به شدت دچار آسیب شده است، افزود: اگرچه برداشت از صندوق توسعه ملی اقدام قابل دفاعی نیست اما در این شرایط برداشت از صندوق با اذن رهبری می‌تواند کمکی به مردم و بازار باشد، مثلا باید به تولیدکنندگان تسهیلات با بهره 2 درصد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اعتقاد به اینکه دولت برای کمک به مردم باید معافیت‌های مالیاتی را جدی بگیرد، اظهار کرد: تخفیف مالیاتی با واقعی ساختن مالیات دو مقوله جدا از یکدیگر است بنابراین واحدهای تجاری و تولیدی -که چند ماه کار نکرده‌اند- نباید مالیاتی هم پرداخت کنند.

عناوین برگزیده