تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۹۵۱۴۸
سرویس خبر : انرژی
سرپرست سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی:

راه اندازی پتروشیمی خمین مصداق بارز جهش تولید صنعتی استان مرکزی

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شمارش معکوس برای راه انداز ی پتروشیمی خمین ردر سال جهش تولید آغاز شده است.
راه اندازی پتروشیمی خمین مصداق بارز جهش تولید صنعتی استان مرکزی

به گزارش می متالز، جواد حسنی افزود: سال جدید با عنوان «جهش تولید» پیوند خورده و این درحالی است که مقام معظم رهبری در دهه اخیر بیشترین تاکید را بر حوزه اقتصاد و اشتغال کشور داشته و هرسال گامی مهم و جدی را برای تغییر رویه اقتصاد کشور عنوان کرده است.

وی اضافه کرد: اشتغال یکی از اهداف اقتصاد پایدار بوده و باید با جهش در تولید و باز کردن بسترهای نو در عرصه اقتصادی و کسب و کار گام‌های مستحکم و ماندگاری در اشتغال‌زایی برداشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صنعت پتروشیمی را سومین پایگاه پررونق تولید در کشور مطرح دانسته و با اشاره به آخرین مراحل عملیات اجرایی پتروشیمی خمین بیان کرد: عملیات اجرایی پتروشیمی خمین به‌عنوان یکی از واحدهای مهم صنعتی استان شمارش معکوس داشته و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و با آغاز به کار این واحد ۳۲۰ فرصت شغلی مستقیم و سه هزارشغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

حسنی همچنین گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی خمین از سال ۹۶ با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی آغاز شد و نصب تجهیزات با خرید از کشور نروژ کلید خورد و بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این واحد صنعتی خریداری شده است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی خمین بر اساس تامین خوراک هفت هزار بشکه پروپیلن طراحی و سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی ۳۰۰ هزار تن پلی پروپیلن است که تولید اولیه آن ۱۸۰ هزار تن در سال برآورد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درخاتمه گفت: پتروشیمی خمین طرحی ملی است و در رونق شهرستان و گردش مالی استان مرکزی تاثیرگذار است.

عناوین برگزیده