تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۹۵۱۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
خبر مهم؛ عیدی تنظیم بازاری دولت به نوردکاران رونمایی شد:

افزایش اختلاف قیمت پایه میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی شمش به ۱۱ درصد​/ اختلاف ضریب قیمت پایه تیرآهن با قیمت کشف‌شده شمش ۲ برابر شد

می متالز - کارگروه تنظیم بازار در جلسه اخیر خود، تصمیم مهمی برای نوردکاران گرفته و درخواست این گروه از زنجیره فولاد که به تایید کمیته تخصصی فولاد هم رسیده بوده را در آستانه سال جدید اجابت کرده است. بر این اساس ضریب قیمت پایه میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی شمش به ۱۱ درصد و تیرآهن به ۱۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که این ضریب پیش از این ۷ درصد بود.
افزایش اختلاف قیمت پایه میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی شمش به ۱۱ درصد​/ اختلاف ضریب قیمت پایه تیرآهن با قیمت کشف‌شده شمش ۲ برابر شد

به گزارش می متالز، در این صورت جلسه که مربوط به جلسه ۸۱ کارگروه تنظیم بازار است، بند ۵ تصمیمات جلسه 98/11/20 کمیته تخصصی فولاد مورد تایید و تصویب قرار گرفته و آمده است: قیمت پایه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا بر اساس قیمت متوسط هفته‌ای که شمش در آن خریداری شده است، به ترتیب معادل ۱۱ و ۱۴ درصد (قیمت پایه میلگرد معادل ۱۱/۱ متوسط هفتگی قیمت پایانی شمش و قیمت پایه تیرآهن معادل ۱۴/۱ متوسط هفتگی قیمت پایانی شمش) تعیین می گردد.
علاوه بر این در این صورتجلسه دست وزارت صمت برای دخالت در بازار فولاد و معاملات بورس کالا به شیوه عجیبی باز گذاشته شده است به طوری که حذف قیمت های پیشنهادی نامتعارف و غیرنرمال (پایین‌تر و بالاتر)، محدودیت صادراتی و برخورد قهری با تولیدکنندگان مجاز شمرده شده است! این در حالی است که هیچگونه تعریف یا حد مشخصی برای قیمت‌های متعارف تعیین نشده و این مسئله یک ابهام اساسی در این مصوبه به شمار می‌رود.
این صورت جلسه مهم کارگروه تنظیم بازار را در زیر ببینید:

منبع: چیلان
عناوین برگزیده