تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۹۵۱۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در سال جهش تولید؛

چرخ‌های تولید در خوسف با قدرت‌تر حرکت می‌کنند

می متالز - فرماندار خوسف گفت: امسال که سال جهش تولید نام گرفته تمام تلاش خود را برای بهره‌برداری، فعالیت و شکوفایی واحدهای تولیدی در شهرستان خوسف و رفع موانع تولید به کار خواهیم گرفت.
چرخ‌های تولید در خوسف با قدرت‌تر حرکت می‌کنند

به گزارش می متالز، محمد شفیعی با بیان اینکه دراواخر سال ۹۸ استحصال موفقیت آمیز طلا از معدن شادان انجام شد، اظهار کرد: در سالی که مزین به جهش تولید است، تمام تلاش‌ها برای حمایت از کارگاه و کارخانه‌های تولیدی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: در سال گذشته کارخانه چدن کویر خاوران بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری خارجی با اشتغالزایی برای حدود ۴۰۰ نفر شروع بکار کرده که امیدواریم با حضور مقامات کشوری این مجموعه به همراه نیروگاه ده مگاواتی برق شهرستان رسما افتتاح شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی فازهای بعدی برای حداقل هزار نفر شغل در مجموعه کارخانه چدن و فولاد ایجاد شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: جهت حمایت از اشتغال سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی جذب شده است بطوریکه در حوزه جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی از محل کارگروه‌های استانی و ملی در بین یازده شهرستان استان رتبه اول را داریم.

وی گفت: در سال گذشته ۲۶۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۸۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۷۸ نفر به کارگروه استانی ارسال شده که از این میزان ۲۰۸ طرح بااعتباری بالغ بر ۷۰۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۶۹ نفر مصوب شده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: به ۲۰۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۳۶ میلیارد ریال پرداخت شده که این میزان تسهیلات برای ۲۰۵ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

شفیعی ادامه داد: با حمایت‌های دولت و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد برخی از زیرساخت‌ها در پایان سال گذشته بابت فرآوری طلا در معدن شادان و کودکان و با انتخاب پیمانکار توانمند داخلی و خارجی در اواخر فروردین ماه، کار احداث سنگ شکن و کارخانه فرآوری شروع خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیمانکار معدن طلای کودکان نیز عملیات احداث سنگ شکن و فرآوری طلا را در فروردین ماه سال جاری شروع و با استفاده از ظرفیت اشتغال نیروهای بومی و متخصصین شاهد شکوفایی در این مناطق خواهیم بود.

فرماندار خوسف ادامه داد: برای معادن طلای کودکان و شادان و همچنین گشتارگاه صنعتی دام و طیور از محل کارگروه ملی کشوری تسهیلات اشتغالزایی روستایی پیگیری شده و تسهیلات این واحد قسمتی پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

شفیعی گفت: با پرداخت برخی از این تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف خدماتی، صنعت، معدن، صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، شیلات و دامداری و به خصوص تامین مسکن برای روستاییان در شهرستان امیدواریم در سال جاری با تامین زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه گازرسانی به بخش ماژان که در سال گذشته انجام شد، شاهد شکوفایی تولید و شروع به کار، بهره‌برداری، جذب نیرو و ایجادبرخی واحدهای تکمیلی زنجیره تولید در بخش‌های مختلف باشیم.

عناوین برگزیده