تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۵۱۰
کد خبر: ۹۵۱۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سفارش قالب مسی «فولاد» بومی‌سازی شد

می متالز - صفحه قالب مسی واحد ریخته‌گری که برای تولید اسلب در کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌شود، به سفارش شرکت فولاد مبارکه و از سوی شرکت دانش پرتو نقش جهان بومی‌سازی شد.
سفارش قالب مسی «فولاد» بومی‌سازی شد

به گزارش می متالز، با توجه به اینکه این قطعه مسی، توانایی انتقال حرارت به آب در حال گردش در این قطعه را داشته و همچنین عمل انجماد روی ذوب را انجام می‌دهد، باید در مقابل آسیب‌دیدگی و خوردگی احتمالی مقاومت بالایی داشته باشد. از همین رو بومی‌سازی این قطعه از ریخته‌گری در کارخانه‌های فولادسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته مجید رحیمی، مدیر عامل شرکت دانش پرتو نقش جهان، این محصول به دلایل تکنولوژی پیچیده و خاص وارداتی بود، اما از این پس با توجه به شرایط تحریم تصمیم به بومی‌سازی این محصول گرفته‌ایم. هرچند تاکنون این قالب مسی فقط در چند کشور اروپایی تولید شده است اما با سفارش شرکت فولاد مبارکه این محصول را داخلی‌سازی کرده و حتی در آینده‌ای نزدیک با حمایت‌های صندوق نوآوری شکوفایی، صادرات این محصول نیز در کوتاه مدت امکان پذیر است. 

 نکته جالب توجه این محصول، انتقال حرارت ۱۶۰۰ درجه ذوب به آب در حال گردش در این قطعه مسی و همچنین رساندن حرارت ذوب به ۵۰۰ درجه است، زیرا ایجاد این انجماد در ذوب نیازمند تکنولوژی پیچیده‌ای است. شرکت دانش پرتو نقش جهان، سالانه ۲ هزار تن محصولات مسی از قبیل قالب‌های مسی، لاندرهای مسی و نیز قطعه‌های مسی (مورد نیاز در کوره‌های فوق سنگین)را نیز تولید و روانه بازار می‌کند.

عناوین برگزیده