تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۹۵۲۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح های پیشران صنعتی در اولویت پیگیری فرمانداران کردستان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از فرمانداران شهرستانهای استان خواست تا طرح های پیشران صنعتی تعریف شده را در اولویت پیگیری قرار دهند.
طرح های پیشران صنعتی در اولویت پیگیری فرمانداران کردستان

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد واحدهای تولیدی استان با فرمانداران گفت: در شهرستان هایی که برای آنها طرح پیشران صنعتی تعریف شده است فرمانداران باید برای به ثمر نشستن و اجرایی شدن این طرحها تلاش کنند.

وی افزود: از جمله این طرح های پیشران صنعتی تعریف شده می توان به پتروشیمی بعثت و آهن اسفنجی در بیجار، لاستیک رازی دهگلان و فولاد سقز اشاره کرد.

دره وزمی در ادامه سخنان خود به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در سال جهش تولید هیچ واحد تولیدی در استان نباید بە دلیل عدم تامین مواد اولیە و سرمایە در گردش بستە شود.

وی ادامە داد: روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستانها باید مراقب تداوم حیات واحدهای تولیدی باشند و از هر طریق ممکن بە آنها کمک کنند.

درە وزمی اظهار کرد: در سال پیش رو فرمانداران و متولیان حوزە تولید باید همت کنند و واحدهای فعال را همچنان فعال نگە دارند و بە واحدهای نیمە فعال کمک کنند تا بە تمام ظرفیت خود برسند و واحدهای راکد دارای توجیە اقتصادی نیز فعال شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامە بە وضعیت مطلوب کشور و استان از لحاظ‌ ذخیره کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجموعا بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تن برنج و پنج هزار و ٨۰۰ تن شکر توزیع شده و طی یکی دو روز آینده سهمیه شهرستانها برای تعدیل قیمت این دو قلم کالا توزیع خواهد شد.

عناوین برگزیده