تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۹۵۸۹۶
سرویس خبر : انرژی

پیش‌بینی پایان هفته سیلابی در نوار جنوب غربی کشور

می متالز - موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش‌بینی آب و هوا، موارد احتمالی وقوع سیلاب تا روز جمعه‎ را اعلام کرد.
پیش‌بینی پایان هفته سیلابی در نوار جنوب غربی کشور

به گزارش می متالز، بر اساس اعلام موسسه تحقیقات آب، از بعد از ظهر پنج ‎شنبه ۲۱ فروردین، وقوع بارشی به مدت ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان کردستان (نوار جنوب غربی و غرب به شرق و شمال شرق)‎ محتمل خواهد بود.

بنا بر این گزارش، روز پنج ‎شنبه وقوع بارش‎های رگباری در استان‎های کرمانشاه، همدان، البرز، قزوین و زنجان به مدت ۶ تا ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) ۲۰ تا ۳۰ میلی‎متر محتمل خواهد بود.

در گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو آمده است: از بامداد روز جمعه ۲۲ فروردین، وقوع بارشی به مدت ۲۱ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) ۶۰ تا ۸۰ میلی‌متر در استان چهارمحال و بختیاری (نیمه غربی و جنوبی)‎ محتمل خواهد بود.

همچنین در صبح روز جمعه، وقوع بارشی به مدت ۱۵ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر در استان‌های لرستان (نیمه شرقی و شمال) و خوزستان (شمال شرق و شرق)‎ پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، از بعد از ظهر جمعه ۲۲ فروردین، وقوع بارشی به مدت ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان‎های تهران (شمال، شمال غرب و نواحی مرکزی) و مرکزی (نوار غرب به شمال شرق)‎ محتمل خواهد بود.

عناوین برگزیده