تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۹۶۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی قیمت سیم و کابل بر اساس کیفیت

می متالز - قیمت سیم و کابل با توجه به یک سری از پارامترهای مختلف مشخص می‌شود. افزایش قیمت با توجه به گران شدن فلزاتی مانند مس، آلومینیوم و آهن افزایش داشته است.
بررسی قیمت سیم و کابل بر اساس کیفیت

به گزارش می متالز، قیمت سیم و کابل نسبت به گذشته افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت با توجه به گران شدن فلزاتی مانند مس، آلومینیوم و آهن افزایش داشته است. اما چیزی که وجود دارد این است که امروزه این قیمت در بازارها موجود است و باید افراد با همین قیمت نسبت به خرید سیم و کابل اقدام کنند. توجه داشته باشید که قیمت سیم و کابل‌های برق و انواع مختلف آن با پارامترهای مختلفی معین می‌شود. به طور مثال قیمت سیم و کابل‌های برق آلومینیومی نسبت به قیمت کابل‌های برق مسی ارزان‌تر است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند با استفاده از کابل‌های آلومینیومی، برق خود را هدایت کنند. این پایین بودن قیمت موجب شده تا در شبکه تقسیم برق از کابل‌های آلومینیومی بیشتر استفاده کنند. لیست قیمت سیم و کابل با توجه به انواع و کاربرد آنها بسیار متفاوت است. پارامترهایی که بر قیمت سیم و کابل تاثیرگذار است، پارامترهای چون ایرانی یا خارجی بودن سیم و کابل، نوع رسانا، قطر و کیفیت آن و دیگر پارامترهای ممکن است که در ادامه متن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قیمت سیم و کابل بر اساس انواع آن

اگر بخواهیم قیمت سیم و کابل را بر اساس انواع آن‌ها مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که قیمت سیم و کابل با یکدیگر متغیر هستند. در هر دوی آن‌ها یعنی سیم و کابل نمونه‌های متفاوتی وجود دارد که باز هم به تفاوت قیمت در آن‌ها دست می‌زند. به طور مثال یک سیم افشان 1.5 در مقایسه با یک سیم افشان 2.5 چیزی در حدود ۱۵۰ هزار با یکدیگر تفاوت قیمت دارند. به طور مثال قیمت سیم‌های افشان یک و نیم چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تومان بوده و سیم‌های افشان ۲.5، ۳۵۰ هزار تومان است. زمانی که به قیمت کابل‌ها می‌رسیم، کابل‌ها نیز به همین صورت هستند.

به طور مثال یک حلقه کابل دو در یک و نیم چیزی در حدود ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد و یک کابل دو در دو نیم چیزی در حدود ۶۵۰ هزار تومان است. پس یکی از پارامترهای تاثیرگذار از لحاظ نوع، انواع قطر آن‌ها است حال اگر بخواهیم به بررسی انواع سیم‌ها از لحاظ ساختاری بپردازیم، باید گفت سیم‌هایی که از آلومینیوم تشکیل شده‌اند، قیمت ارزان‌تری نسبت به سیم‌های مسی دارند. به طور مثال یک سیم دو در یک مسی با یک متر سیم آلومینیومی دو برابر تفاوت قیمت دارد.

قیمت سیم و کابل ایرانی

امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلفی هستند که در راستای تولید انواع کابل و سیم فعالیت دارند. زمانی که به قیمت سیم و کابل می‌رسیم، نوع سازنده آن و کشوری که آن را تولید کرده است، بر روی قیمت آن بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال قیمت سیم و کابل بهترین نوع ایرانی در مقایسه با سیم و کابل خارجی، تفاوت قیمت بسیاری دارد. قیمت سیم و کابل خارجی بسیار بالاتر از قیمت نمونه‌های ایرانی است. توجه داشته باشید که شرکت‌‌ها و کارخانه‌های ایرانی تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند. با توجه به بالا رفتن کیفیت ساخت سیم و کابل در ایران، امروزه شاهد این هستیم که قیمت سیم و کابل‌ها در ایران نیز افزایش پیدا کرده است

قیمت سیم و کابل خارجی

مسلماً قیمت سیم و کابل با کیفیت خارجی، نسبت به نمونه ‌های ایرانی قیمت بالاتری را دارد. در بعضی از اوقات قیمت سیم و کابل از بهترین برند ایرانی با متوسط ترین برند خارجی قیمتی مشابه دارند. لیست قیمت سیم و کابل خارجی، امروزه به گونه‌ای تنظیم شده که بسیاری از افراد از خرید آن صرف نظر می‌کنند. باید توجه داشته باشید که این قیمت، کیفیت آن را نشان می‌دهد. قیمت سیم و کابل و خرید و فروش آن در بازار ممکن است یک عامل تعیین کننده کیفیت باشد. اما اگر قیمت کابل‌ها و سیم ‌های خارجی برای شما کمی سنگین بود، سعی کنید نمونه‌های ایرانی را خریداری کنید. 

عناوین برگزیده