تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۹۷۰۳۶

درآمد فرودگاه‌ها کاهش یافت اما نباید مسیر توسعه متوقف شود

می متالز - عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کاهش درآمد فرودگاه‌ها به دلیل اثرات ناشی از شیوع کرونا، گفت: اولویت‌بندی پروژه‌های فرودگاهی تغییر می کند.
درآمد فرودگاه‌ها کاهش یافت اما نباید مسیر توسعه متوقف شود

به گزارش می متالز، علی رستمی ضمن تاکید بر اقدام به موقع شرکت از زمان گسترش ویروس کرونا در اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی برای تهیه تجهیزات مورد نیاز و تدوین دستورالعمل های مربوط عنوان کرد: تدوین به موقع دستورالعمل‌ها برای هر فرودگاه به تناسب حجم پروازها و موقعیت خاص آن در کاهش آثار تخریبی گسترش ویروس کرونا و کم شدن حجم هزینه‌های تحمیلی موثر است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه گسترش ویروس کرونا از اواخر بهمن در کشور ما مشکلات زیادی را برای صنعت فرودگاهی و هوانوردی ایجاد کرد، گفت: در شرایط فعلی که با گسترش ویروس کرونا مواجه هستیم، اهمیت دادن به سلامت مسافران و کارکنان فرودگاه‌ها را در اولویت داریم. همچنین شرکت برای کاهش تاثیرهای مخرب گسترش ویروس به اتخاذ تدابیری پرداخت که از جمله آنها می توان به تجدیدنظر در برنامه های پیش بینی شده سال ۹۹ برای فرودگاه‌ها در حوزه معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی اشاره کرد. در این راستا جلسه‌های متعددی برگزار شده تا بر اساس کاهش درآمدها و تغییر اولویت‌ها، برنامه‌های اصلاحی متاثر از شرایط گسترش ویروس کرونا ابلاغ و اجرا شود.

نباید مسیر توسعه فرودگاه ها متوقف شود

وی با تاکید بر اینکه نباید مسیر توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی متوقف شود، افزود: در عین حال با توجه به کاهش درآمدهای فرودگاه‌ها باید در اولویت‌بندی پروژه‌ها تجدیدنظر شود و بر تکمیل پروژه‌های بسیار مهم که افتتاح آنها در سال جاری ضروری است، تمرکز کنیم.

رستمی همچنین تاکید کرد: با وجود اینکه گسترش ویروس کرونا در کشور، تهدیدها و محدودیت‌های زیادی را برای صنعت فرودگاهی و هوانوردی ایجاد کرده است ولی می توان با تدابیر مناسب و استفاده از تجربه‌های موفق و الگوهای علمی تایید شده در دنیا که توسط صاحبنظران متخصص و متعهد انجام شده و یا در حال انجام است برای کنترل و کم کردن تبعات بحران استفاده کرد.

به گفته وی، امروز تمام کشورهای دنیا درگیر بحران گسترش ویروس کرونا هستند و صاحبنظران با مطالعه و ارزیابی شرایط، راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی را ارایه می دهند که می توانیم این الگوهای موفق را بومی سازی و بهره برداری کنیم.

وی همچنین از گسترش ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف موجود در مسیر ارایه خدمات فرودگاه‌ها یاد کرد و گفت: با بحران ایجاد شده، نقاط ضعف موجود بویژه در بخش‌های عملیات فرودگاهی بارزتر شده که می توانیم در برنامه ریزی‌های آتی به آن‌ها به طور خاص توجه کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در فرودگاه‌های کشور تاکید کرد و ادامه داد: امروز بیش از زمان‌های گذشته ضرورت حرکت به سمت راه اندازی فرودگاه‌های هوشمند احساس شده که برای تحقق این امر نیازمند توجه خاص به تامین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات هستیم. ضمن اینکه حساسیت رعایت بهداشت در این شرایط اهمیت ارایه خدمات فرودگاهی هوشمند با کمترین ارتباط مستقیم حضوری با افراد و تا حدامکان از راه دور و اینترنتی را بارزتر کرده است.

وی تاکید کرد: اکنون فرصتی برای رزمایش شناسایی نقاط ضعف فرودگاه‌ها فراهم شده و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی درست و درک واقعی شرایط، سربلند از این آزمون بیرون بیاییم.

به گزارش تسنیم؛ رستمی همچنین با تاکید بر تلاش برای جبران ضرر و زیان های تحمیل شده بر بخشی از بهره برداران فرودگاه‌ها به دلیل کاهش مسافران هوایی گفت: برای ساماندهی این حوزه طرح جامع و متناسبی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده