تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۹۷۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قوامی در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یورو برای مبارزه با کرونا

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نشست امروز با حضور معاونان وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برگزار شد.
بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یورو برای مبارزه با کرونا

به گزارش می متالز، هادی قوامی در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این نشست با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مسئولان حاضر در جلسه گزارشی از وضعیت موجود در زمینه بهداشت و درمان، نیازمندی‌ها و زیرساخت‌ها و پروژه‌های نیمه تمام 70 درصد ساخته شده مطالبی را ارائه و اعلام کردند که می‌توان در شرایط کنونی و شیوع کرونا با اتمام ساخت این پروژه‌ها به بحث بهداشت و درمان کمک بزرگی کرد.

وی ادامه داد:همچنین درباره استخدام 7 هزار نیرو، ساخت یکسری تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها مانند دستگاه اکسیژن‌ساز در کشور و افزایش تعداد تخت‌های آی سی یوی کشور هم گزارشی مطرح شد.

قوامی تاکید کرد: امکان دارد، ویروس کرونا در پاییز و زمستان با توجه به فصل شیوع آنفولانزا بار دیگر در کشور مشکلاتی را بوجود بیاورد بنابراین باید پیشگیری‌هایی را از حالا برای این بیماری انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: معاون وزارت بهداشت و درمان گزارش خوبی را درباره داخلی سازی و ساخت برخی تجهیزات پزشکی در کشور ارائه کرد زیرا عمده رقم یک میلیارد یورو برای بحث مصارف درمانی و پزشکی است اما بخش دیگر آن برای تولید اختصاص یافته که ساخت برخی اقلام تجهیزات پزشکی هم همان تولید محسوب می‌شود.

عناوین برگزیده