تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۹۷۸۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تشریح اقدامات صورت گرفته از زمان تحویل طرح فولاد قائنات به شرکت ملی فولاد ایران

می متالز - مدیرمجتمع فولاد قاینات؛ اهم فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در راستای راه اندازی واحد احیاء و فولادسازی از زمان تحویل مجدد طرح به شرکت ملی فولاد ایران را تشریح کرد.
تشریح اقدامات صورت گرفته از زمان تحویل طرح فولاد قائنات به شرکت ملی فولاد ایران

به گزارش می متالز، به گفته فخرآبادی اهم اقدامات انجام شده بشرح زیر می باشد:

 

بخش زیربنایی و تامین یوتیلیتی ها (آب ، برق و گاز):

اجرای خط انتقال برق 400 کیلوولت: توافق با پیمانکار خط انتقال برق 400 کیلوولت ( شرکت مهام شرق)  و ادامه عملیات تامین و نصب برج های خطوط برق انجام شد و تاکنون حدود 75 درصد پیشرفت اجرایی دارد. تامین فیبرنوری خط انتقال برق ( به طول حدود 30 کیلومتر)  انجام و به زودی اجرا خواهد شد. شایان ذکر است پست برق 400 کیلو ولت مجتمع نیز تا اوایل خرداد ماه سال جاری تکمیل خواهد شد

 

خطوط انتقال آب از چاهها به مخزن آب اصلی مجتمع: در حال حاضر آب مورد نیاز احیا از 5 حلقه چاه حفاری شده تامین خواهد شد. تامین لوله های پلی اتیلن انجام و عملیات اجرایی در حال انجام می باشد و طی یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

 

خط انتقال گاز: ایستگاه گاز مجتمع به ظرفیت 50 هزار متر مکعب بر ساعت تکمیل می باشد و ایستگاه گاز دار است تامین خطوط انتقال گاز به طول بیش از 600 متر در دست انجام می باشد و ظرف یک ماه آینده اجرا خواهد شد.

 

واحد احیای مستقیم

در واحد احیای مستقیم با توجه به مشکلات مرتبط و پیگیری های کارفرما، پیمانکاران و مشاور مجتمع در راستای پروژه و استمرار روال پرداختی ها، عمده تامین های داخلی و خارجی باقیمانده احیا قرارداد گردید و بخش زیادی وارد سایت شد و مابقی در حال عقد قرارداد می باشد و ظرف 3 ماه آینده تمامی تامین ها انجام خواهد شد.

برق احیا: سینی کابل ها، کابل های 33 MV، کابل های LV، کابل های KV تامین و وارد سایت شد و بخش زیادی از کابل کشی ها انجام و یا در حال انجام می باشد. کابل های کنترلی و ابزاردقیق نیز عقد قرارداد شده و حداکثر تا خرداد ماه سال جاری وارد سایت خواهد شد.

پایپینگ احیا: بخش زیادی از پروسس پایپینگ واحد احیا انجام و در حال حاضر خطوط  استنلس استیل گاز فید  زیر ریفورمر و خطوط هوای اصلی ناحیه رکوپراتور در حال انجام می باشد. خطوط پایپینگ underground ها نیز تامین گردید و عملیات اجرایی در حال انجام می باشد.

ابزاردقیق: یک پارت از تجهیزات ابزاردقیق واحد احیا به سایت ارسال شده و دو پارت باقیمانده در گمرک  می باشد و حداکثر تا پایان اردیبهشت ترخیص و به سایت حمل خواهد شد.

اتوماسیون: سیستم اتوماسیون واحد احیا تامین وحداکثر تا پایان خردادماه سال جاری وارد سایت خواهد شد.

متریال هندلینگ: سازه کانوایرها نصب، بلت نوار نقاله ها، درایو یونیت ها قرارداد شده پیش پرداخت انجام و ظرف سه ماه آینده وارد سایت خواهد شد.

فن های اصلی پروژه (Main Air Blower و Ejector Stack) از شرکت گرابر اسپانیا تامین شده که بعد از پرداخت مبلغ ارزی حمل و وارد ایران خواهد شد.

 

واحد فولادسازی

پیگیری جهت صدور معافیت گمرکی و ترخیص تجهیزات MCC از گمرک: از 17 پارت تجهیزات فولادسازی موجود در گمرک به وزن حدود 5700 تن ، 13 پارت به وزن حدود 5000 تن حمل و وارد سایت شده است و ما بقی تا حدود پایان اردیبهشت ماه سال جاری به سایت حمل خواهد شد.

عملیات اجرایی فونداسیون های فولادسازی شامل شمع و فونداسیون واحد ریخته گری CCM، اجرای سازه Scale Pit، اجرای شمع و فونداسیون پمپ استیشن و کولینگ تاور های CCM و SMP، شمع و فونداسیون اکسیژن پلنت و سایر نواحی فولادسازی در حال انجام می باشد. 

سازه فلزی سالن ذوب و ریخته گری بیش از 11000 تن تامین و حدود 10000 تن آن نصب شده است.

فوندانسیون کوره ها ی EAF تکمیل و اماده نصب میباشد.

منبع: شما نیوز
عناوین برگزیده