تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۹۸۱۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس:

ورود شستا به بازار سرمایه می تواند تأمین مالی پروژه‌های معدنی و صنعتی را به همراه داشته باشد و زمینه‌ساز جهش تولید شود

می متالز - مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با بیان این مطلب افزود: ورود یکی از بزرگترین مجموعه های مدیریتی حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور به بازار سرمایه آثار و کارکردهای موثر متعددی به دنبال خواهد داشت.
ورود شستا به بازار سرمایه می تواند تأمین مالی پروژه‌های معدنی و صنعتی را به همراه داشته باشد و زمینه‌ساز جهش تولید شود

به گزارش می متالز، شستا سهامدار چندین هلدینگ بزرگ در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی و دارویی است که تمامی آنها با عنایت به سیاستگذاری‌های دولت و وزارت تعاون و همچنین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر اساس منویات مقام معظم رهبری، جهش تولید را در اهداف برنامه خود سال جاری خود در نظر خواهند داشت و بدیهی است که دستیابی به افزایش تولید منوط به اجرای طرح‌های توسعه و استفاده از ظرفیت های راکد یا کمتر فعال این مجموعه ها می باشد. بر این اساس می توان امیدوار بود که ورود و حضور شستا در بازار سرمایه، ارزش آفرینی لازم برای تامین مالی این پروژه ها را به همراه داشته باشد.


کریتی ثانی در ادامه گفت: مطمئنا این اقدام شستا و اتخاذ این سیاست، برداشتن گامی بلند به سمت شفاف سازی است تا فعالیت‌های این بنگاه بزرگ اقتصادی با مشارکت و نظارت مستقیم مردم عملیاتی شده و گردش مالی عظیم این مجموعه به صورت شفاف در بورس قابل پیگیری خواهد بود. همین حرکت به سوی شفافیت موجب جلب هرچه بیشتر اعتماد عمومی شده و اطمینان مشارکین و ذینفعان شستا که قشر گسترده کارگران و کارفرمایان کشور هستند، به این بنگاه برای صیانت از منافع آنان و خلق ارزش روزافزون، را افزایش خواهد داد. این اعتمادسازی و پیوند تعاملی بین عامه مردم و این مجموعه، دستاورد ارزشمندی خواهد بود که باعث ترغیب اشخاص حقیقی و حقوقی برای حمایت از سهام شستا خواهد شد و با این کارکرد، نقدینگی قابل توجهی از جامعه را به بازار سرمایه هدایت می گردد که موجب تقویت بنیه مالی و تأمین منابع کافی برای توسعه کسب و کارها، خلق فرصت های شغلی بیشتر و پشتیبانی از تولیدات داخلی خواهد شد. ایجاد چنین فضایی یقیناً حرکت به سمت استقلال اقتصادی و جایگزین کردن اقتصاد نفتی با محصولات مختلف معدنی، صنعتی و تولیدی است که زنجیره ارزش گسترده ای دارند.


مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور در پایان گفت: بورسی شدن شستا را همچنین می شود یک اقدام عملی به سمت خصوصی سازی واقعی توصیف نمود که به شکل و شیوه مناسب و شفاف، از طریق بورس انجام می گردد. ضرورت شفافیت عملکرد و همچنین ایجاد، حفظ و تقویت یک مسیر کاری هدفمند و رو به رشد، شروط اساسی شرکت ها را برای بقا در بورس و استفاده حداکثری از حمایت و اعتماد عمومی است. همین ضرورت باعث می شود شستا، هلدینگ های تابعه و شرکت های زیرمجموعه آنها برای تقویت و رشد عملکرد برنامه ریزی و اقدام نمایند. واضح است که منافع حاصل از این رشد و توسعه در شرکت های مختلف این مجموعه بزرگ که در نقاط مختلف میهن عزیز اسلامی گسترده هستند، مستقیم و غیرمستقیم به سطح جامعه و عموم مردم تسری پیدا خواهد نمود و بسترساز توسعه اقتصادی و اجتماعی، اشتغالزایی و افزایش سطح رفاه عمومی خواهد گردید.

عناوین برگزیده