تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۲۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۸۳۰۸
سرویس خبر : انرژی

جنگ قطر و روسیه بر سر بازار گاز طبیعی مایع

می متالز - قطر که گاز طبیعی مایع مورد نیاز بازار آسیا را با ۴ تا ۵ میلیون تن در ماه تامین می‌کند، باید حداقل برای چند ماه بازار صادرات خود را با کاهش تقاضا تنظیم و همزمان با روسیه و آمریکا برای سهم بازار اروپا رقابت کند.
جنگ قطر و روسیه بر سر بازار گاز طبیعی مایع

به گزارش می متالز، سقوط قیمت نفت در ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ روسیه و عربستان بر سر سهم بازار نه‌ تنها تولیدکنندگان نفت را به دردسر انداخت، بلکه صادر‌کنندگان گاز طبیعی مایع هم با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

اثرات سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضای گاز طبیعی مایع به خاطر شیوع ویروس کرونا تازه در اروپا خود را نشان داده است. اروپا در ماه مارس بیشترین واردات گاز طبیعی مایع را به‌صورت ماهانه داشت که معادل ۴۵/ ۱۰ میلیون تن بود. قطر که گاز طبیعی مایع مورد نیاز بازار آسیا را تامین می‌کند، باید حداقل برای چند ماه بازار صادرات خود را با این کاهش تقاضا تنظیم کند. چالش بزرگ بازار گاز اروپا این است که آیا گاز طبیعی مایع آمریکا می‌تواند از روسیه پیشی بگیرد. علاوه‌بر گاز طبیعی مایع آمریکا و گاز طبیعی که گازپروم روسیه صادر می‌کند، قطر باید با افزایش عرضه خط لوله یامال در روسیه هم رقابت کند.

عناوین برگزیده