تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۹۸۵۵۲
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

عملیات ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج آغاز شد

می متالز - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بعد از چندین سال وعدە دولت به مردم کردستان عملی شد و عملیات ریل گذاری راه آهن همدان ـ سنندج از اول اردیبهشت ۹۹ آغاز شد.
عملیات ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج آغاز شد

به گزارش می متالز، محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: پروژه راه آهن همدان سنندج در قانون بودجه سال ۹۷ حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشت اما در سال ۹۸ عملیات اجرایی این طرح فعال‌تر شد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که با پیگیری و نگاه ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۳۹۰ میلیارد تومان رسید که ۱۳ برابر اعتبار تخصیص یافته سال ۹۷ بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: پروژه اتصال کردستان به شبکه ریلی کشور با عزمی جزم تر از همیشه پیگیری شد و همزمان با سفر نوبخت معاون رییس جمهور به کردستان در ۲۱ آبان ۹۸ تفاهم نامه ای میان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی مبادله شد تا به موجب آن این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

ثابتی یادآور شد: تسهیل در حمل و نقل مسافر و کالا و از همه مهمتر اتصال به شبکه عظیم ریلی کشور و به تبع آن تردد مقرون به صرفه برای شهروندان کردستانی از مهمترین اهداف این پروژه به شمار می آید.

عناوین برگزیده