تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۹۸۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحقق سودی ۳۶۵ ریالی از سهمی با قیمت ۲۴.۵۰۰ ریال:

دستاوردی جدید از هجوم نقدینگی

می متالز - تحقق سودی ۳۶۵ ریالی از شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی که روز گذشته در قیمت‌های ۲۴.۵۰۰ ریالی شاهد تشکیل صف خرید سهامش بود، اتفاقیست که در ماه‌های گذشته کم سابقه نبوده است.
دستاوردی جدید از هجوم نقدینگی

به گزارش می متالز، شاید دیگر صحبت در خصوص عدم تناسب سود با قیمت سهام شرکت‌ها به موضوعی کلیشه‌ای در بازار بورس این روز‌های کشور تبدیل شده است.

تحقق سودی ۳۶۵ ریالی از شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی که روز گذشته در قیمت‌های ۲۴.۵۰۰ ریالی شاهد تشکیل صف خرید سهامش بود، اتفاقیست که در ماه‌های گذشته کم سابقه نبوده است.

از نکات قابل توجه و تامل برانگیز صورت‌های مالی این شرکت در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می‌توان به کاهش چشمگیر مقادیر فروش کاشی توسط این شرکت به ویژه در حوزه صادرات اشاره نمود و چه بسا اگر رشد چشمگیر نرخ‌های فروش این شرکت نبود، شاهد شناسایی سود خالصی بسیار ناچیز‌تر از این شرکت به دلیل کاهش در حدود ۳۱ درصدی مقادیر فروش در این سال بودیم.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، علی رغم کاهش چشمگیر مقادیر فروش جمع کل مبالغ فروش رشدی در حدود ۹۵ میلیارد ریالی داشته است.

در مجموع این شرکت کار خود را با فروشی ۷۴۱ میلیارد ریالی و سود خالصی تنها ۹۱ میلیارد ریالی در سال مالی ۱۳۹۸ به اتمام رسانده که این موضوع با قیمت‌های کنونی سهام این شرکت همخوانی ندارد.

عناوین برگزیده