تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۹۸۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی سال گذشته

۲۴۵۴ فقره جواز تاسیس در خراسان رضوی صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سال ۹۸ تعداد ۲۴۵۴ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری حدود ۱۳۲ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۶۲ هزار ۴۶۷ نفر در استان صادر شده است.
۲۴۵۴ فقره جواز تاسیس در خراسان رضوی صادر شد

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش اظهار داشت: تعداد مجوزهای طرح های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۴۷ درصد، سرمایه گذاری ۵۸ درصد و اشتغال ۹۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در سال گذشته، بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ساخت مواد و محصولات شیمیایی بوده که مبلغ ۲۰ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال و معادل ۱۷درصد از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشترین اشتغال نیز در بخش پوشاک و عمل آوردن خز بوده است که با ۱۲  هزار و ۷۵۵ نفر معادل  ۱۹ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مس فروش تصریح کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی سه هزار و ۸۶۷ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۴۳۴ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱۸ هزار و ۳۹۴ نفر فعال است.

وی اظهار کرد: در مجوزهای صادره طی سال ۹۸ تعداد ۶ درصد تعداد طرح ها و ۴ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۶ درصد اشتغال طرح های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است.

منبع: بازار
عناوین برگزیده