تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۹۹۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۷ درصدی صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

می متالز - ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان گفت: صادرات سال گذشته از گمرکات استان ۱۷ درصد در مقایسه با سال ۹۷ رشد داشته است.
رشد ۱۷ درصدی صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، رضا راستی روز چهارشنبه میزان صادرات سال گذشته از گمرکات سیستان و بلوچستان را یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۰۷ تن ذکر کرد.

وی گفت: این میزان کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۵ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۷۷۸ دلار بود.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام صادراتی شامل سیمان، خرما، نخود خام و محصولات سرامیکی بوده است.

وی بیان کرد: واردات سال گذشته از طریق گمرک استان نیز یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۸۷ تن به ارزش یک میلیارد و ۹۱ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۷۰ دلار بوده است.

راستی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد واردات کالا به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، پنج درصد رشد داشته است.

وی گفت: عمده اقلام وارداتی شامل برنج، ذرت دامی، گندم، شکر و کنجد بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان افزود: واردات اقلام اساسی از چابهار در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن از لحاظ وزنی ۷۷ درصد رشد داشته و گندم از مهمترین این اقلام است.

این در حالیست که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان پیش از این میزان صادرات از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سال ۹۸ را ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۷۵ تن کالا بوسیله ۸۶ هزار و ۲۱۶ دستگاه کامیون ذکر کرد.

ایوب کرد با بیان اینکه صادرات سال ۹۸ از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نسبت به سال ۹۷ با یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۵۷۴ تن، رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: به دلیل شیوع کرونا در ماه‌های پایانی سال گذشته، تجارت بسیاری مناطق از جمله این استان با کشورهای همسایه تحت تاثیر قرار گرفت که در صورت عدم بروز این معضل جهانی، رشد بیشتری در صادرات از طریق پایانه های مرزی این استان دور از انتظار نبود.

عناوین برگزیده