تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۹۹۴۴۴

رشد ۸۰ درصدی صدور پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان سمنان

می متالز - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۷ پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان صادر شده است.
رشد ۸۰ درصدی صدور پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان سمنان

به گزارش می متالز، مهدی میرکو با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته، تعداد ۱۵ فقره پروانه و ۳۲ فقره گواهی تحقیق وتوسعه (R&D) در استان صادر گردیده که در مقایسه بامدت مشابه در سال ۹۷ از رشد ۸۰ درصدی برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در طول ۱۲ ماهه سال گذشته ،تعداد ۱۶ فقره مجوز فنی و مهندسی صادر گردیده که مشتمل بر تعداد ۸ جواز فنی و مهندسی و همچنین تعداد ۶ پروانه فنی و مهندسی و تعداد ۲ تمدیدپروانه می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ ، ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز های فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده های نو و خلاقانه در زمینه های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می گردد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط ۲ روز کاری صادر می گردد . همچنین کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند .

میرکو اظهار داشت: اداره آموزش سازمان صمت استان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکتهای تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه تحقیق وتوسعه در اسرع وقت میباشد تا انشاالله بزودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحدهای تحقیق وتوسعه شاهد پیشرفت وتعالی استان سمنان باشیم.

عناوین برگزیده