تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۹۹۴۵۵

ترخیص ۷۳۳تن انواع کالای بهداشتی برای مقابله با کرونا از بندر شهید رجایی

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دوماه گذشته ۷۳۳ تن انواع کالای بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.
ترخیص ۷۳۳تن انواع کالای بهداشتی برای مقابله با کرونا از بندر شهید رجایی

به گزارش می متالز،  الله مراد عفیفی پور بیان داشت: در دوماه گذشته ۷۳۳ تن انواع کالای بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا زمان ترخیص انواع کالاهای بهداشتی در بندرشهید رجایی به کمتر از سه روز رسید، تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم در دست اجرا نیز در بندر شهید رجایی پایانه مکانیزه مواد معدنی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: این پایانه ظرفیت ۵۰ میلیون تن صادرات و واردات مواد معدنی را به شکل مکانیزه دارد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: فاز سه طرح توسعه بندر شهید رجایی هم یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های بندری به لحاظ تجهیزات فنی و روند ساخت و سازهای عمرانی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه فاز ۳ این بندر شامل احداث ۱۴۰۰ متر اسکله، ۴ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۱۱۳ هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هزار میلیارد تومان در این فاز سرمایه گذاری کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در پایان عنوان کرد: با بهره برداری از فاز سوم بندر شهید رجایی جایگاه این بندر کانتینری از ۶.۳ میلیون TEU به ۸.۴ میلیون TEU افزایش می‌یابد.

 

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده