تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۹۹۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اسماعیل حسینی مدیرکل گمرکات استان مرکزی خبر داد:

صادرات 978 میلیون دلاری استان مرکزی در سال 98

می متالز - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات استان مرکزی در سال 98، به مقصد 82 کشور دنیا از جمله افغانستان، عراق، ترکیه، امارات متحده، پاکستان و... به 978 میلیون دلار رسید که غالب اقلام صادراتی شامل انواع هیدروکربورها، شمش آلومینیوم، پلی اتیلن سنگین، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سبک خطی، بلورجات، پلی پروبلین و... هستند.
صادرات 978 میلیون دلاری استان مرکزی در سال 98

به گزارش می متالز، اسماعیل حسینی اظهار داشت: در سال 98 در مجموع  یک میلیون و 800 هزار تن (یک میلیارد و 800 میلیون و 647هزار و 670 کیلوگرم) کالا به ارزش 978  میلیون دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش 4 درصدی ارزش صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال 97، افزود: میزان کالاهای صادر شده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد 18 درصدی و از نظر تعداد اظهارنامه رشد 12 درصدی داشته و در مجموع 23 هزار و 944 فقره اظهارنامه برای صادرکنندگان در این حوزه صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه از کل اظهارنامه‌های صادراتی، سه هزار و 729 فقره اظهارنامه به وزن 135 میلیون کیلوگرم مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان (زرندیه) بوده است، گفت: ارزش صادرات صورت گرفته از این منطقه 106 میلیون دلار بوده، همچنین ارزش صادرات در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با 12 هزار و 41 فقره اظهارنامه به وزن 847 میلیون کیلوگرم برابر با 357 میلیون دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، حسینی با اشاره به صادرات اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، پلی اتیلن سنگین، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سبک خطی، تینر فوری، شیشه، بلورجات، پلی پروبلین و... ، مقصد صادرات استان را 82 کشور دنیا از جمله افغانستان، عراق، ترکیه، امارات متحده، پاکستان و ... عنوان کرد.

عناوین برگزیده