تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۹۹۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
لاهوتی مطرح کرد:

فرمول افزایش حقوق کارمندان برای کارگران اجرا شود

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: همان فرمولی که درباره میزان افزایش حقوق کارمندان اجرا شده باید درباره کارگران هم اجرا شود.
فرمول افزایش حقوق کارمندان برای کارگران اجرا شود

به گزارش می متالز، مهرداد بائوج لاهوتی، ضمن تاکید بر لزوم افزایش حقوق کارگران گفت: همان فرمولی که درباره میزان افزایش حقوق کارمندان اجرا شده باید درباره کارگران هم اجرا شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مرجع تعیین حقوق کارگران با کارمندان متفاوت است، افزود: حقوق کارمندان توسط دولت پرداخت می‌شود اما حقوق کارگران متصل به بخش خصوصی است.

لاهوتی تصریح کرد: تدابیری باید برای افزایش حقوق کارگران اندیشیده شود، اگرچه بخش خصوصی هم اکنون نیازمند کمک‌هایی است و دولت می‌تواند از قسمت‌های دیگر به آنها کمک کند.

وی تاکید کرد: براین اساس همان فرمول افزایش حقوق کارمندان را می‌توان برای کارگران اجرا کرد یعنی همان حداقل 2 میلیون و هشتصد هزار تومان، زیرا زندگی و هزینه‌ها برای همه کارمندان و کارگران در کشور در یک شرایط مساوی و مشابه قرار دارد و نمی‌توان برخی از اقشار جامعه را متمایز کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها برای تعیین حقوق کارگران دچار مشکل هستند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا و مسایل دیگر اگر مشکلاتی هم برای کارفرمایان مربوط به بخش کارگری بوجود آمده اما آنها باید بتوانند کمک‌های مالی را از جای دیگری توسط دولت دریافت کنند.

لاهوتی تصریح کرد: نمایندگان پیشنهاداتی را برای کمک‌رسانی دولت به بخش خصوصی به منظور افزایش حقوق کارگران اعلام کرده‌اند.

عناوین برگزیده