تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۱۰۰۰۸۰
سرویس خبر : انرژی

تعمیرات اساسی پتروشیمی فرابورسی و پروژه بازسازی واحد ۶۰۰

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی آبادان از انجام تعمیر اساسی و همزمان با پروژه واحد ۶۰۰ در مرحله بهره برداری خبر داد و گفت: این روند تا زمان راه اندازی واحد ۶۰۰ ادامه خواهد داشت.
تعمیرات اساسی پتروشیمی فرابورسی و پروژه بازسازی واحد ۶۰۰

به گزارش می متالز، محسن علوی درباره آخرین رویدادها در پتروشیمی آبادان که در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد، اظهار داشت: به منظور رفع گلوگاه‌های تولید، دستیابی به تولید پایدار، کاهش ریسک عملیاتی در دوره بهره برداری، افزایش ظرفیت تولید، کاهش آلایندگی و مدیریت مصرف حامل های انرژی همزمان با پروژه بازسازی واحد ۶۰۰ انجام تعمیرات اساسی در سایر واحدهای عملیاتی نیز در حال انجام است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی محقق شده در قالب اجرای این پروژه تعمیراتی که از شهریور سال گذشته  انجام شد، تعمیر اساسی واحد ۱۰۰۰ بوده که توسط نیروهای متخصص داخلی و شرکت پتروگام اطلس اروند از زیر مجموعه های پتروشیمی آبادان در حال انجام است. عملیات تعمیر اساسی سایر واحد های عملیاتی همزمان با پروژه واحد ۶۰۰ طبق برنامه زمان‌بندی و بر اساس الویت با هدف پایداری تولید و ایمن سازی مجتمع در مرحله بهره برداری در حال انجام بوده و این روند تا زمان راه اندازی واحد ۶۰۰ ادامه خواهد داشت.

این مقام مسوول ادامه داد: واحد ۱۰۰۰ پتروشیمی آبادان، واحد جانبی تولید EDC که وابستگی مستقیم به واحد ۶۰۰ داشته و HCL را از واحد ۶۰۰ دریافت و EDC که ماده اولیه آن واحد است را تولید و به عنوان خوراک به واحد ۶۰۰ برمی گرداند. در واحد ۱۰۰۰، راکتور  اُکسی کلریناسیون بطور کامل عایق برداری، ضخامت سنجی و رادیوگرافی شد و کلیه قطعات داخلی راکتور توسط کارشناسان داخل مجتمع ساخته و کار گذاشته شد.

علوی عنوان کرد: چهار برج واحد ۱۰۰۰ بطور کامل تمیزکاری و سرویس شدند و کمپرسور هوا جزء به جزء سرویس شد و به همراه سایر تجهیزات دوّار واحد همزمان با راه اندازی واحد ۶۰۰ آماده بهره برداری هستند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده