تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۱۰۴۹۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بردسکن قطب تولید مس خراسان رضوی

می متالز - شهرستان بردسکن قطب مس خراسان رضوی است و به لحاظ کانی مس رتبه دوم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
بردسکن قطب تولید مس خراسان رضوی

به گزارش می متالز، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت خراسان رضوی در حاشیه بازدید از معادن شهرستان بردسکن گفت: تا کنون بیش از 11میلیون تُن ذخائر قطعی در شهرستان بردسکن کشف شده است و سالانه 6هزار تُن کنسانتره مس در این شهرستان تولید می شود که برنامه داریم این رقم را به 11هزار تُن در سال افزایش دهیم.

جواد خزاعی با بیان اینکه از مجموع 60تنوع ماده معدنی در استان بیش از 50نوع آن در منطقه ترشیز رویت شده است افزود: خوشبختانه معادن بسیار غنی در منطقه بردسکن وجود دارد که اکثر آنها به مرحله استخراج و فرآوری رسیده اند.

وی همچنین گفت: دومین کارخانه طلا استان در بردسکن وجود دارد و  اقدامات انجام شده در حوزه تولید شمش طلا در بردسکن قابل تحسین است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت خراسان رضوی صادرات معدنی استان در سال گذشته را یک میلیارد و 800میلیون دلار اعلام کرد و گفت: 5درصد صادرات معدنی کشور مربوط به خراسان رضوی است.

خزاعی افزود: اکثر سرمایه گذاریهای انجام شده در واحدهای صنایع معدنی بزرگ استان مربوط به سنگان خواف بوده است و استان خراسان رضوی به لحاظ سرمایه گذاری رتبه اول کشور و در حوزه تعداد پروانه ها و اشتغال رتبه های 3و4 کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت خراسان رضوی از تفاهم نامه و سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه کارهای اکتشافی در بردسکن خبر داد و گفت: این شرکت با سرمایه گذاری بیش از 100هزار میلیارد تومانی در پهنه قریب به 20هزار کیلومتر مربع از جنوب بردسکن تا جنوب بجستان در حوزه صنایع معدنی با اولویت کانی مس ظرف یک ماه آینده در منطقه بردسکن فعالیت خود را آغاز می کند.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی هم برای دومین بار طی 10روز اخیر به بردسکن سفر کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات فرآوری معادن طلا و مس این شهرستان قرار گرفت.

عناوین برگزیده