تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۱۱۲۲۹

اولویت اساسی در تامین کانتینر جهت حمل کالاهای صادراتی

می متالز - مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مصوبات میز حمل و نقل و لجستیک صادراتی، استفاده از ظرفیت‌های داخلی جهت تامین تجهیزات و ماشین‌آلات حمل کالاهای صادراتی را اولویت اول سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور دانست.
اولویت اساسی در تامین کانتینر جهت حمل کالاهای صادراتی

به گزارش می متالز، احسان قمری با اشاره به اهمیت صادرات کالاهای کشاورزی و محصولات غذایی فسادپذیر اظهار امیدواری کرد با توجه به نیازمندی‌های بازارهای هدف و توانمندی‌های تولیدی کشور، تولیدکنندگان داخلی از ظرفیت خود جهت تولید کانتینرهای یخچال‌دار استفاده کنند.

قمری میزان نیاز کشور به کانتینر یخچال‌دار را سالانه حدود ۵ هزار دستگاه دانست و با تاکید بر لزوم نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل کانتینری خواستار توجه جدی در این خصوص شد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از انجمن‌های حمل و نقل خواست تا نیاز اعضای خود را جهت برنامه‌ریزی تولید داخلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود اعلام کنند. به گفته وی صادرکنندگان نیز می‌توانند از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

قمری در پایان اظهار امیدواری کرد با هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان داخلی ناوگان حمل و نقل و نگاه ویژه به صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید، شاهد مرتفع شدن مشکلات فراروی صادرکنندگان در حوزه لجستیک صادراتی باشیم.

عناوین برگزیده