تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶

هفته تعیین سرنوشت برای لوفت‌هانزا

می متالز - شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا با یکی از سرنوشت‌سازترین هفته‌های خود طی ۷۰ سال اخیر مواجه شده است. در این هفته بین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار این شرکت و دولت آلمان که تهدید کرده است برنامه نجات مالی ۹ میلیارد یورویی (۱۰ میلیارد دلاری) خود را ملغی خواهد کرد و این بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا را به‌سوی فروپاشی سوق خواهد داد، شاهد بحث‌وجدل هستیم.
هفته تعیین سرنوشت برای لوفت‌هانزا

به گزارش می متالز، در شرایطی که شرکت لوفت‌هانزا پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا از رونق یک دهه اخیر مسافرت‌های جهانی محروم شد، هینز هرمان تیه‌له میلیاردر معروف و سرمایه‌گذار عمده این شرکت در معرض این تهدید قرارگرفته است که برنامه نجات شرکتش لغو شود، رویدادی که می‌تواند نشست مجازی سهامداران را در روز پنج‌شنبه به‌شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند که قرار است تیه‌له در این رابطه با کارستن اسپهور، مدیرعامل لوفت‌هانزا و دو تن از وزرای آلمان که مسوول مذاکرات این برنامه نجات بودند در یک نشست آنلاین گفت‌وگو کنند. اگر در این گفت‌وگوی آنلاین پیشرفتی حاصل نشود، این شرکت بزرگ هواپیمایی ناچار خواهد بود سرنوشت آینده خود را به رای سرمایه‌گذاران واگذار کند، برای اینکه در حال حاضر نقدینگی آن کاهش یافته است و در معرض این تهدید قرار دارد که قادر به نقدشوندگی دارایی‌هایش نباشد.

روز یکشنبه اسپهور در نامه‌ای خطاب به کارکنان شرکت که به رویت بلومبرگ رسیده است نوشت: ما با هفته سرنوشت‌سازی برای لوفت‌هانزای‌مان مواجه هستیم. او در این نامه هشدار داد که به هیچ‌وجه مطمئن نیست که بسته نجات مالی در نشست علنی دولت به تصویب برسد.

اسپهور افزود: در این هفته سرنوشت‌ساز لوفت‌هانزا خود را برای هر سناریویی آماده کرده است.

عناوین برگزیده