تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۱۱۴۱۵۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جزئیات قیمت‌های بازار طلا و سکه در دوشنبه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۹

می متالز - قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به هشت میلیون و ۷۷۳ هزار تومان رسید.
جزئیات قیمت‌های بازار طلا و سکه در دوشنبه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۹

به گزارش می متالز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان که به خوشبینی سرمایه‌گذاران نسبت به احیای اقتصادی سریع ضربه زد و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷۷۳ دلار و ۴۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا رکورد ۱۷۷۹ دلار و شش سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گفت دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، مطمئنا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در آمریکا که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرده است، خرید دارایی امن نسبتا قوی خواهد بود.

ایالت کالیفرنیا مانند ایالت‌های تگزاس و فلوریدا در واکنش به افزایش سطح ابتلا، محدودیت‌هایی را وضع کرد. ایالت واشنگتن و شهر سانفرانسیسکو هم طرح‌های بازگشایی را متوقف کردند.

گسترش بی وقفه موارد ابتلا به ویروس کرونا، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به تاخیر در روند احیای اقتصاد جهانی را تشدید کرده و روی ریسک‌پذیری تاثیر گذاشته و باعث سرازیر شدن سرمایه به سوی دارایی‌های امن شده است.

طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، چشم‌انداز احیای اقتصاد جهانی در یک ماه گذشته بدتر شده یا در بهترین حالت، تغییر نکرده است.

طلا در شرایط ابهامات مالی و سیاسی به پناهگاه مطمئن برای دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای “اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۱۷۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا مقاومت در سطح ۱۷۷۸ دلار را شکسته و تا مرز ۱۷۸۹ دلار صعود می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۸۹۱ دلار و ۴۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۷۹۶ دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۷ دلار و ۸۸ سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۹ تیر ساعت ۱۸ با ۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۹،۰۵۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۹ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۹ تیر ساعت ۱۸ با ۳ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۲۱،۰۹۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱ هزار تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هشت میلیون و ۷۷۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۸۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده