تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۷۸۵
کد خبر: ۱۱۶۹۲۹
با انعقاد تفاهم‌نامه بین جامعه نیکوکاری ابرار و آموزش و پرورش

«ابرار» حامی طرح آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل شد

می متالز - مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار از امضای تفاهم‌نامه این نهاد مردمی با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در راستای حمایت از بازماندگان از تحصیل خبر داد. موضوع این تفاهم‌نامه طرح آموزش از راه دور بازماندگان از تحصیل است
«ابرار» حامی طرح آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل شد

به گزارش می متالز، جامعه نیکوکاری ابرار و وزارت آموزش پرورش با هدف حمایت از بازماندگان از تحصیل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند؛ بر این اساس جامعه نیکوکاری ابرار حامی طرح آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل شد.

در این رابطه علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، جمعیت بازماندگان از تحصیل را یکی از مشکلات نظام آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: مطابق آخرین آمارهای اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش، حدود 800 هزار نفر واجب التعلیمی به دلایل متعددی چون فقر، عوامل فرهنگی، نداشتن امکانات آموزشی و غیره پیش از اتمام دوره، تحصیل را رها کرده‌اند. فقدان مهارت‌های پایه‌ای، ورود زودهنگام به بازار کار آن هم عمدتاً در مشاغل کاذب و غیررسمی و ازدواج زودهنگام تنها بخشی از مشکلاتی است که در نتیجه این پدیده اجتماعی بروز می‌کند.

بر اساس اظهارات او این فعالیت جدید ابرار در راستای طرح‌های توانمندسازی ابرار طبقه‌بندی می‌شود. حمایت از آموزش و توانمندسازی، یکی از رویکردهای اصلی ابرار است. در ادامه فعالیت‌های پیشین در طرح حمایت تحصیلی و رفع نا برخورداری که برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند به شکل اعطای کمک هزینه تحصیلی ماهیانه در ابرار انجام می‌شد، پرداختن به مسئله بازماندگان از تحصیل در برنامه‌های سال 1399 ابرار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین ابرار و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با موضوع پوشش تحصیلی و توانمندسازی دانش آموزان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل، به ویژه در دوره اول و دوم متوسطه و آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه‌یافته، روستایی، حاشیه شهرها، عشایر کوچ‌نشین و مناطق مرزی و با تأکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و باکیفیت در روستاهای منتخب ابرار منعقد شده است.

خامنوی درباره تعهدات ابرار در این تفاهم‌نامه نیز گفت: متعهد شده‌ایم از طریق احداث و بازسازی کلاس‌ها، تأمین تجهیزات فضاهای موردنظر، مشارکت برای تأمین منابع مالی و خرید تجهیزات و امکانات موردنیاز برگزاری کلاس‌ها طبق روش‌های جدید آموزش الکترونیکی و از راه دور، شرایط بازگشت به تحصیل این عزیزان را تسهیل و مهیا سازیم. درصدد هستیم این طرح را در مرحله نخست، با تعداد 1000 نفر از بازماندگان از تحصیل در روستاهای هدف طرح توسعه روستایی ابرار در استان‌های خراسان رضوی و همدان برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار ضمن تأکید بر ضرورت فراگیرسازی و دسترسی افراد و گروه‌های کمتر برخوردار به آموزش باکیفیت، مزیت‌های این شیوه از آموزش را در مقایسه با شیوه سنتی و مرسوم آموزش، انعطاف‌پذیر، جامعیت و فراگیری دانست و گفت: در این شیوه از آموزش، فرایند یادگیری با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و از طریق منابع گوناگون، بسیار متنوع خواهد بود. به گونه‌ای که فراگیران امکان انتخاب زمان و مکان آموزش، قالب و ابزار آموزشی دلخواه و مناسب با نیازها و شرایط خاص خود را دارند. در آموزش از راه دور با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، موانع اقلیمی و جغرافیایی فضاهای آموزشی، محدودیت‌های اقتصادی، شغلی، سنی و جنسیتی دانش آموزان از میان برداشته می‌شود.

او با اشاره به حضور و مشارکت همیشگی فعالان اقتصادی در فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه، افزود: ترویج روش‌های نوآورانه و بهره ورانه که توان افزایی افراد و گروه‌های کمتر برخوردار را هدف قرار می‌دهد از اهداف مهم ابرار است. در این طرح نیز امید داریم با حمایت‌ها و مشارکت فعالان اقتصادی، بتوانیم قدم‌های مؤثری برای بازگشت این عزیزان به تحصیل برداریم.

عناوین برگزیده