تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۱۲۰۶۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

خط ریلی ۸۰۰ کیلومتری سنگان به بافق امسال انجام می شود

می متالز - معاون وزیر صمت، گفت: خط ریلی ۸۰۰ کیلومتری سنگان به بافق در دستور کاری امسال است که ۸۰ درصد مواد معدنی جابه‌جا شده در این خط ریلی است.
خط ریلی ۸۰۰ کیلومتری سنگان به بافق امسال انجام می شود

به گزارش می متالز، غریب‌پور ظهر چهارشنبه در مراسم حاشیه بازدید از معادن استان و فعالین این صنعت گفت: شغل، محصول تولید است و ایجاد شغل، ساده‌ترین راه برای ایجاد عدالت اجتماعی می باشد. 

وی با بیان اینکه هر شغل معدن ۱۷ شغل پایین‌دستی ایجاد می‌کند که اولویت، اشتغال هم بومی می باشد، اظهار کرد: معدن اهمیت اقتصادی بسیار بالایی دارد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال سال خاصی در تقویت زیربناها است، گفت: خط ریلی ۸۰۰ کیلومتری سنگان به بافق  امسال انجام می شود که ۸۰ درصد مواد معدنی جابه‌جا شده در این خط ریلی است. 

غریب پور به بروز سانی اعتبارات متناسب با افزایش قیمت برای احداث راه زنجان‌ - دندی اشاره کرد و گفت: بنا به دستور استاندار اعتبارات کار این جاده متناسب با شرایط، اختصاص داده خواهد شد. 

وی افزود: طی روزهای گذشته شرکت هپکو زمین‌گیر شده بود و پنج شرکت بزرگ تفاهم‌نامه با هپکو امضا کردند تا این شرکت بزرگ دوباره فعال شود. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: ۱۸ میلیون تن حجم فعالیت معدن انگوران است و در بخش مواد معدنی غیر از آهن، حجم تولیدات جهان ۴۳۵ میلیارد ریال است که تقریبا با GDP ایران برابری می‌کند. 

غریب پور افزود: سهم ایران از تولید آلومینیوم ۷۸۷ هزار تن، طلا هشت هزار تن، مس ۲۵۰ هزار تن، سرب ۱۹۸ هزار تن و روی  ۲۰۸ هزار تن است. 

وی از واگذار شدن طرح توسعه طلا و معدن خبر داد و یادآور شد:در خراسان‌جنوبی رویکرد توسعه در مواد غیرآهنی و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در دستور کار قرار دارد.

عناوین برگزیده