تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۱۲۷۰۹۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انتقاد از بی‌توجهی به معادن طلا و مس ارسباران/ ضرورت تقویت زیرساخت‌های مس مزرعه اهر

می متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های معدنی و اهتمام ویژه به معدن مس مزرعه اهر شد.
انتقاد از بی‌توجهی به معادن طلا و مس ارسباران/ ضرورت تقویت زیرساخت‌های مس مزرعه اهر

به گزارش می متالز، احمد محرم‌زاده در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به قابلیت‌های معدنی شهرستان‌های اهر و هریس بر ضرورت توجه این شرکت برای اکتشافات جدید در این شهرستان تأکید کرد.

وی در این جلسه با اشاره به قدمت تاریخی معدن مس مزرعه اهر، گفت: متأسفانه با وجود ذخایر معدنی مهم در این منطقه اهتمام لازم برای اکتشافات جدید انجام نشده است.

محرم‌زاده منطقه ارسباران را یک منطقه بکر با ظرفیت‌های مهم معدنی به‌خصوص طلا و مس ذکر کرد و خواستار اختصاص اکیپ‌های ویژه عملیاتی برای شناسایی و اکتشاف ذخایر معدنی منطقه شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، شهرستان اهر را به جهت مرکزیت منطقه ارسباران و معین برای شهرستان‌های همجوار بیمارستان فعلی اهر را جوابگوی مراجعات در این وضعیت کرونایی نبوده و انتظار داریم شرکت ملی مس ایران در راستای وظایف اجتماعی خود کمک‌های لازم را به بیمارستان اهر و مراکز بهداشتی بنماید.

این نماینده مجلس در پایان به اشاره به مشکلات اشتغال جوانان منطقه ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت ملی مس ایران را مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری نمود با اتمام فاز اول کارخانه آهک هیدراته فاز دوم این پروژه مهم نیز آغاز شود.

عناوین برگزیده