تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۲۷۷۱۳
سرویس خبر : محیط زیست

آمادگی کارخانه شماره دو کک‌سازی زرند برای بهره‌برداری

می متالز - مدیرمجتمع کک‌سازی زرند از آمادگی برای بهره‌برداری کارخانه کک‌سازی شماره دو خبر داد و گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال 95 آغاز شد و امروز آماده بهره‌برداری است.
آمادگی کارخانه شماره دو کک‌سازی زرند برای بهره‌برداری

آمادگی کارخانه شماره دو کک‌سازی زرند برای بهره‌برداری

به گزارش می متالز ، محمدحسین اشرافی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری کارخانه کک سازی شماره دو این شهرستان در بخش پروژه CDQ هزینه شده است، گفت: ساخت این پروژه در راستای فعالیت‌های زیست‌محیطی و در نهایت رضایت مردم منطقه است.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، حذف بخار آب و تولید برق از مزایای دیگر این پروژه است.

گفتنی است رئیس واحد HSEC و مدیر مجتمع‌های کک سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان با رئیس جدید اداره محیط‌زیست شهرستان زرند دیدار و گفت‌وگو کردند.

نصب و راه‌اندازی کنترل آلایندگی محیطی

رئیس واحد HSEC زیسکو نیز گفت: تمامی سعی مجموعه فولاد زرند در راستای همکاری با سازمان‌های مربوطه و رعایت قوانین زیست‌محیطی است.

حسین میسمی از پروژه CDQ به عنوان شاخص‌ترین اقدام زیست‌محیطی این شرکت نام برد و گفت: این پروژه خارج از چهارچوب تعهدات شرکت و با صرف هزینه‌های هنگفت، برای اولین بار در کشور ساخته‌شده و نشان‌دهنده تفکر زیست‌محیطی مدیران میدکو در انجام کارها است.

وی گفت: خوشبختانه علی‌رغم تحریم‌های موجود، توانستیم قطعات و تجهیزات سیستم‌های پایش کنترل آلایندگی محیطی را در دو کارخانه کک سازی نصب و راه‌اندازی کنیم.

مهندس میسمی یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده این شرکت در اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی را نصب سیستم‌های آنلاین bitex در دو مجتمع دانست و افزود: این سیستم، داده‌های حاصل از پایش لحظه‌ای هیدروکربن‌های آروماتیک‌ را نشان می‌دهد.

 صنعت و محیط زیست تو عضو جدانشدنی هستند

رئیس واحد HSE فولاد زرند با توضیح این‌که صنعت و محیط‌زیست دو عضو جدانشدنی هستند و ما در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک در تلاش هستیم، تصریح کرد: ما به دنبال شفاف‌سازی بوده و در راستای استاندارسازی مسائل مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست آماده هرگونه همکاری با اداره محیط‌زیست به‌عنوان سازمان کنترل و نظارت محیط زیست بر صنایع شهرستان زرند هستیم.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان زرند هم در این دیدار گفت: در حوزه شهرستان زرند کارخانه‌ها و صنایع مختلفی فعالیت دارند که امروزه با توجه به جانمایی این مراکز صنعتی، حواشی زیادی خصوصاً در بحث آلودگی‌های زیست‌محیطی برای مردم ایجادشده است.

مسعود سالاری تصریح کرد: با تکمیل این طرح‌ها و راه‌اندازی سیستم‌های پایش زیست‌محیطی آنلاین در آینده نزدیک بسیاری از حواشی به وجود آمده رفع خواهد شد.

وی افزود: هدف و تلاش ما تعامل و همکاری دوسویه با صنایع و کارخانه‌های فعال در شهرستان است و از سوی دیگر ملزم به پاسخ‌گویی در برابر مردم و مسوولان هم هستیم و باور داریم اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی آن به افکار عمومی در جهت رفع انتقادات و حساسیت‌ها مهم است.

عناوین برگزیده