تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۲۸۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت دسته جمعی متغیرهای آسیایی در نخستین روز کاری هفته

می متالز - بازارهای آسیایی در شروع معاملات نخستین روز کاری هفته با روند کاهشی همراه شدند در حالی که پیش بینی می شود پس از اتمام تعطیلات روز کارگر، میزان شیوع مجدد ویروس کرونا افزایش یابد.
افت دسته جمعی متغیرهای آسیایی در نخستین روز کاری هفته

به گزارش می متالز، در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی با روند منفی همراه شده است، نگرانی از بازگشت موج جدید از ویروس کرونا پس از تعطیلات در آمریکا، بازارها را نسبت به رکود جدید نگران کرده است.

بر اساس این گزارش، نخستین روز معاملاتی در بازارهای آسیایی در مدار منفی طی شد، به این ترتیب شاخص های چینی آغازگر روند منفی در بازارهای آسیایی بودند و پس از آن، افت قیمت سهام شرکت بین المللی ساخت نیمه رسانا SMIC در هنگ کنگ، به بیشترین میزان نسبت به ماه ژوئن رسید.

بر این اساس، شاخص بلوچیپ چین با کاهش ۰.۳ درصدی رو به رو شد و شاخص نیکی ژاپن نیز افت ۰.۲ درصدی را از آن خود کرد.

در ادامه، شاخص نیکی ژاپن هم با افت ۰.۲ درصدی همراه شد و قیمت سهام سافت بانک بیشترین میزان افت را در این شاخص از آن خود کرد.

در بازار استرالیا نیز، شاخص اصلی با کاهش ۰.۱ درصدی همراه شد در حالی که بازار کره جنوبی با افت ۰.۷ درصدی شاخص اصلی همراه شد.

این در حالی است که، داده های آماری منتشر شده نشان می دهد، میزان واردات چین در ماه آگوست با افت ۲.۱ درصدی نسبت به ابتدای سال همراه شده است . کاهش تقاضا در چین و مکث سرمایه گذاران نسبت به هر گونه ساخت و ساز، موجب افزایش نگرانی نسبت به بازه زمانی بهبود اقتصادی پس از ویروس کرونا شده است.

عناوین برگزیده