تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۲۹۱۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

اشتغال‌زایی 1000 نفر در فاز اول طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان گفت: مزایای اجرای طرح اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم است که این اتفاق کمک به اقتصاد منطقه و رونق کسب‌وکارهای محلی خواهد بود.
اشتغال‌زایی 1000 نفر در فاز اول طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان

به گزارش می متالز، عباس رضایی ظهر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان بابیان اینکه همه ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و همه مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم اظهار کرد: به‌عنوان سربازان نظام‌ هر جا مسئولیتی داریم وظیفه شرعی ما این است با نهایت تلاش کارکنیم تا مشکلات را در همه حوزه‌ها مرتفع کنیم

 استاندار استان اصفهان بابیان اینکه کاشان پاره تن استان اصفهان است، گفت: از روزی که آمدم هیچ تفاوتی بین شهرهای دیگر قائل نبودم و وظیفه خودم‌میدانیم در توسعه کاشان کمک کنیم.

 وی بابیان اینکه مسأله مهم در استان و بزرگ‌ترین نگرانی من کمبود آب استان اصفهان است، افزود: برای فرودگاه اصفهان میلیاردها تومان از بودجه بیت‌المال هزینه شده است و در حال فرو‌نشست است؛ دشت مهیار و خانه‌های مردم در حال فرونشست است، وظیفه ما این است یک قطره آب کمتر مصرف کنیم و یک قطره آب به استان اضافه کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل ما فرونشست زمین در اصفهان است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین انتظار از همه نماینده‌های استان اصفهان داریم این است که یک فکر اساسی کنیم استان اصفهان و یک تمدن در معرض خطر است.

 استاندار اصفهان بابیان اینکه یکی از رسالت‌های بزرگ منطقه مبارزه با جهل است، خاطرنشان کرد: بین شهرهای استان جدایی نمی‌بینیم و اولین استانی هستیم ‌که بیشترین کارکرد راداریم.

وی بابیان اینکه ۸۱۰ واحد فعال تولیدی در کاشان داریم که45 هزار نفر از این واحدهای تولیدی امرا معاش می‌کنند، یادآور شد: بزرگ‌ترین قطب فرش کشور و جهان را در منطقه کاشان داریم.

رضایی بابیان اینکه، کاشان بزرگ‌ترین قطب گلاب و عرقیجات کشور است و بزرگ‌ترین قطب معدنی استان با ۱۲۵ واحد را در کاشان داریم، گفت: با ۱۵ هزار واحد صنفی در کاشان، بیش از ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجادشده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه، با ۳۸ سال کار اجرایی سخت‌ترین شرایط کشور راداریم، گفت: وفاق همدلی پشتیبانی و هماهنگی‌ به توسعه کشور کمک می‌کند.

 شهرام عالی‌وند نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: این اتفاق که یک خواسته مردمی از سال ۹۲ بوده است و امروز شاهد این اتفاق حیاتی در منطقه کاشان هستیم

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان بابیان اینکه، طرح توسعه فولاد امیرکبیر در دو فاز برنامه‌ریزی‌شده است، گفت:  فاز اول این پروژه احداث خط‌ نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰هزار تن، افزایش نورد تا ۵۰۰هزار تن در سال توسعه خط اسید شویی تا ظرفیت ۵۰۰هزار تن در سال، احداث کارگاه سنگ‌زنی و‌ آماده‌سازی غلطک های نورد است و در فاز دوم احداث خط گالوانیزه ۲ و تولید محصولات سرد خواهد بود.

وی تصریح کرد:  هدف و امنیت اجرای پروژه طرح توسعه فولاد امیرکبیرکاشان،  تأمین ورق فول هارد خط گالوانیزه ۲ فولاد امیرکبیر، تأمین مواد اولیه ورق فول هارد شرکت گالوانیزه‌های کشور، افزایش تولید ورق سرد فول هارد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان و کشور، تولید ورق سرد باضخامت‌های ‌پایین و ایجاد ارزش‌افزوده، تأمین نیاز مواد اولیه کارخانه‌ها صنایع تکمیلی و صنایعی  ساختمان و خودرو و به‌خصوص کارخانجات لوازم‌خانگی، بهبود کیفیت ورق‌های اسید شویی شده فولاد امیرکبیر کاشان  و امکان افزایش صادرات به کشورهای همسایه است.

عالی‌وند بابیان اینکه، مدت‌زمان اجرای طرح بعد از ۲۴ ماه بهره‌برداری می‌شود، گفت: ۱۲ میلیون یورو به‌صورت ارزی و  ۳۷۰۰ میلیارد ریال به‌صورت ریالی است.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان خاطرنشان کرد: مزایای اجرای طرح اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم است که این اتفاق کمک به اقتصاد منطقه و رونق کسب‌وکارهای محلی خواهد بود.

وی در پایان گفت: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان تحت نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در اسفند ماه ۱۳۷۴ با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم مداوم، تاسیس و در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید.

فاز اول این پروژه احداث خط‌نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰هزار تن افزایش نورد تا ۵۰۰هزار تن در سال توسعه خط اسید شویی تا ظرفیت ۵۰۰هزار تن در سال و‌احداث‌کارگاه سنگ‌زنی و‌آکاده سازی غلطک های نورد است و در فاز دوم احداث خط گالوانیزه ۲ و تولید محصولات سرد خواهد بود. این شرکت در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در ۱۴ کیلومتری کاشان واقع شده است.

عناوین برگزیده