تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۳۳۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش تقاضا برای بیمه‌های درمان آسماری

می متالز - مدیرعامل بیمه آسماری با تاکید براینکه در دوره شیوع کرونا و به ویژه در چهار ماه نخست امسال، تقاضا برای خرید بیمه‌های درمان افزایش پیدا کرده و حجم عملیات درمان بیمه آسماری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو برابر شده است گفت: اطلاعیه بیمه مرکزی مبنی بر لزوم پوشش هزینه بیماری کرونا توسط بیمه‌های درمان تکمیلی نیز به تقاضا برای خرید این بیمه نامه دامن زد.
افزایش تقاضا برای بیمه‌های درمان آسماری

به گزارش می متالز، علیرضا یزدان‌دوست با بیان اینکه با گذشت بیش از ۷ ماه از شیوع کرونا در کشور، می‌توان تحلیل جامعی از آثار این بیماری برعملکرد صنعت بیمه داشت، تصریح کرد: نتایج یک پژوهش مرتبط با آثار کرونا بر بیمه‌های درمان که توسط شرکت کمک‌رسان انجام شده است، نشان می‌دهد پس از شیوع بیماری کرونا، میزان مراجعه مردم برای دریافت خدمات پاراکلینیکی، بستری، دی‌کلینیک، سرپایی و دندانپزشکی به شکل قابل‌ملاحظه‌ای تغییر کرده است. به این صورت که میزان بستری‌های اساسی پس از این ماجرا تغییر فاحشی نداشته، ولی میزان بستری‌های غیرضروری به شدت کاهش یافته است. وی با بیان اینکه پیش‌تر بسیاری تصور می‌کردند که بیماری کرونا به زودی فروکش می‌کند و از این رو بخشی از اقدامات پزشکی خود را به تعویق انداختند، افزود: اما متاسفانه این بیماری ادامه یافت و در نتیجه رفتار مردم نیز تغییر کرد. ازاین رو اکنون شرکت‌های بیمه در رشته درمان با دو نوع خسارت مواجهند، نوعی که تنها به تعویق افتاده است و دیر یا زود پرداخت می‌شود و نوع دیگری که در اثر تعمیق و تشدید خسارت‌های به تعویق افتاده، شدت هم گرفته است. یزدان‌دوست با تاکید بر اینکه براساس آمارها، در دوره شیوع کرونا و به ویژه در چهار ماه نخست امسال، تقاضا برای خرید بیمه‌های درمان افزایش پیدا کرده و حجم عملیات درمان بیمه آسماری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو برابر شده است، گفت: اطلاعیه بیمه مرکزی مبنی بر لزوم پوشش هزینه بیماری کرونا توسط بیمه‌های درمان تکمیلی نیز به تقاضا برای خرید این بیمه نامه دامن زد. مدیرعامل بیمه آسماری، افزایش استقبال مردم از بیمه‌های درمان و استقبال آنها برای دریافت بیمه‌های مختلف به صورت الکترونیکی را از آثار بیماری کرونا بر رشته درمان دانست و اظهارکرد: اگرچه فرآیند صدور بیمه درمان به صورت الکترونیکی کمی‌ دشوار است، اما تمدید این بیمه‌نامه‌ها تا حد زیادی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود. از سوی دیگر در جریان صدور و تمدید بیمه‌نامه یا بررسی پرونده‌های بیماران نیز بسیاری از کارکنان صنعت بیمه در معرض خطرهستند، از این رو فراگیر شدن خدمات الکترونیکی باعث شد که بخش قابل توجهی از این مخاطرات کاهش یابد.

یزدان‌دوست تاکید کرد: گرچه صنعت بیمه در زمینه فعالیت‌های آنلاین با چالش‌هایی مواجه بود، اما شرکت بیمه آسماری به دلیل اینکه از نرم‌افزار بیمه‌گری مختص خود استفاده می‌کند، راحت‌تر به آمار و اطلاعات دسترسی دارد و از این رو برای ارائه طرح‌های جدید و متناسب با نیاز مشتریان نیز مشکلی ندارد. کما اینکه امیدوارم تا اواخر شهریورماه فرآیند مطالعاتی و تعیین نرخ چند طرح جدید انجام شود. به گفته وی، فارغ از رشته درمان، سایر رشته‌ای بیمه‌ای و در کل اقتصاد کشور از این بیماری متاثر شده است که دراین راستا ما به عنوان شرکت بیمه‌ای تلاش می‌کنیم با رشته‌های فعال در سرزمین اصلی از جمله درمان انفرادی، بخشی از رکود موجود را پوشش دهیم تا جمع جبری فروش بیمه‌نامه همچنان مثبت باقی بماند؛ گرچه معتقدم در مناطق آزاد نیز ظرفیت‌های متعددی برای بیمه‌گران وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده است. یزدان دوست معتقد است با ترغیب و فعال کردن بخش‌های تازه‌ای در مناطق آزاد، می‌توان رکود ناشی از شیوع کرونا را برای بیمه‌گران تا میزان قابل توجهی جبران کرد.

عناوین برگزیده