تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۳۵۹۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صداُمین شماره ماهنامه اتاق بازرگانی تهران منتشر شد

آینده‌نگر به شماره 100 رسید

می متالز - صداُمین شماره ماهنامه آینده‌نگر، مجله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منتشر شد.
آینده‌نگر به شماره 100 رسید

به گزارش می متالز، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در سرمقاله صداُمین شماره آینده نگر از «مشکلات پایسته» کشور نوشت و اینکه چرا اقتصاد ایران از بند مسائل اساسی رها نمی‌شود؟ خوانساری در این سرمقاله نوشت: «به مناسبت انتشار صداُمین شماره آینده‌نگر، تورقی در شماره‌های گذشته داشتم، می‌بینم که نه‌تنها مشکلات ذکر شده در شش سال گذشته کم نشده بلکه بر تعداد آنها افزوده هم شده است. سوال اساسی اینجاست که مشکل کجاست که در طول سالیان متمادی کمتر مسئله‌ای حل شده یا از طرف دولت به خواسته‌های به حق بخش خصوصی پاسخ داده شده است». در سرمقاله شماره 100 آینده‌نگر آمده است:«مسائل در اقتصاد ایران کمتر حل می‌شود و عموما از دولتی به دولت دیگر می‌رود».

 «جشن‌نامه» عنوان بخشی است که به مناسبت انتشار صداُمین نشریه آینده‌نگر به ماهنامه اضافه شده است. در این بخش، نظر  بیش از 20 فعال و کارشناس اقتصادی، و صاحب‌نظر رسانه و علوم ارتباطات درباره نشریه آینده‌نگر چاپ شده است. مجید رضاییان، حسن نمکدوست تهرانی، حسین افخمی و خالد توکلی از اساتید ارتباطات و جامعه‌شناسی، آینده‌نگر را نقد و بررسی کرده‌اند. حسین میرمحمدصادقی، مهدی کرباسیان، هادی حق‌شناس و سیدبهاءالدین حسینی هاشمی از جمله کارشناسان اقتصادی‌اند که پیشنهادات آنها درباره آینده‌نگر در شماره 100 چاپ شده است.

بخش «آینده‌پژوهشی» تازه‌ترین شماره آینده‌نگر، به مناسبت انتشار صداُمین شماره نشریه در کتابچه‌ای 24 صفحه‌ای مدیریت کسب و کارها در دوره کرونا را بررسی کرده است. در این بخش مقالاتی از «هاروارد بیزنس ریویو» دست‌چین و به چاپ رسیده که شامل تجربه مدیران در دیگر کشورها درباره معضلاتی مثل تعدیل نیرو، مدیریت نشست‌های مجازی و چالش زنجیره تامین است.

در بخش «روایت و تشکل‌ها»، روند تمدید و صدور کارت بازرگانی که در ماه‌های اخیر با چالش‌هایی همراه بوده بررسی شده است. اثر همه‌گیری کرونا بر صنعت گردشگری اصلی‌ترین موضوع در مقالات چاپ شده در بخش «آینده» است. هم‌چنین در بخش «کارآفرین خارجی» زندگی استفان شوارتزمن، چهره آشنای سینمای جهان و مگ ویتمن، یکی از قدرتمندترین مدیران زن جهان با سابقه مدیریت در اچ‌پی را می‌خوانید.

نسخه پی‌دی‌اف صدمین شماره آینده‌نگر را دریافت و مطالعه کنید. 

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده