تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۱۳۶۰۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رکورد ۷ ساله تولید در شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی شکست

می متالز - مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: رکورد ۷ ساله تولید کنسانتره در این واحد تولیدی با عبور تولید از ۲۰ هزار تن در شهریور شکست و دستاورد مهمی دراین حوزه ثبت شد.
رکورد ۷ ساله تولید در شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی شکست

به گزارش می متالز، منصور شریف روز سه شنبه افزود: تولید کنسانتره در شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در نیمه اول سال از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت که این مقدار تولید از شهریور۱۳۹۲ در این شرکت بی سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی ادامه داد: تلاش و همت کارگران و کارکنان شرکت روند رو به رشد قابل قبولی در تولید ماهانه به ارمغان آورد به طوری که تولید کنسانتره زغال‌سنگ از ۱۰ هزار تن در فروردین ماه به متوسط ۱۸ هزار تن در ماه های خرداد و تیر افزایش داشت و در نهایت در شهریور ماه رکورد تولید ۲۰.۲۸۶ تن ثبت شد.

وی ابراز داشت: در کنار افزایش تولید، آماده سازی ذخیره های قابل استخراج معادن نیز همگام با برنامه ریزی پیشرفت داشت و در نیمه اول سال ۹۳.۱ درصد از برنامه آماده سازی محقق شد.

شریف از ثبت رکورد ۷ ساله شرکت معادن زغال‌سنگ البرزشرقی با تولید بالغ بر ۲۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ خبر داد و این دستاوردها را مدیون تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی، تلاش کارگران معادن، منطقی شدن قیمت گذاری زغال‌سنگ و پشتوانه حمایتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان برشمرد.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی تصریح کرد: هدف گذاری انجام شده برای سال ۱۳۹۹ تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ با کیفیت قابل قبول است و این هدف مستلزم تولید ۳۱۷ هزار تن زغال‌سنگ خام، خرید ۷۲ هزار تن زغال‌سنگ از معادن منطقه، و البته توسعه فرآیند فرآوری کارخانه به منظور افزایش راندمان است.

وی بیان کرد: با هدف حفظ و افزایش ذخیره زغال‌سنگ قابل استخراج در معادن، آماده سازی ۴۰۸ هزار تن زغال‌سنگ یعنی ۳۰ درصد بیش از تولید، در برنامه سال جاری پیش بینی شده است.

شریف گفت: تولید در فروردین ۹۹ متاثر از تعطیلی به خاطر همه‌گیری کرونا مطابق برنامه انجام نشد.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه شرکت ضمن اهتمام به حفظ دستاوردهای فعلی، توسعه و اعتلای روزافزون شرکت در دستور کار قرار دارد یادآورشد: به همین منظور اهداف و برنامه های متعددی پیش بینی شده که اجرای آنها تا پایان سال جاری، در کنار پایش مداوم عملکرد با هدف انطباق حداکثری با برنامه عملیات معدنی، مد نظر قرار دارد.

وی تجهیز شبکه تهویه و ارتقا سطح ایمنی معادن، تجهیز افق های پایین تر در منطقه طزره، توسعه شبکه معدن زغالسنگ تخت، تجهیز ناوگان ترانسپورت زیرزمینی، بازبینی برنامه تولید با رویکرد کیفی، و ارتقاء عملکرد کارخانه زغالشوئی با هدف افزایش بازدهی فرآوری را از دیگر اهداف شرکت برشمرد.

شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کک شو در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان ده را تجربه کرده است.

عناوین برگزیده