تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۳۶۵۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

مرحله آزمایشی فعالیت کوره کارخانه فولاد راور تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مرحله آزمایشی فعالیت کوره اول کارخانه فولاد راور از سه کوره تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.
مرحله آزمایشی فعالیت کوره کارخانه فولاد راور تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش می متالز، محمدمهدی زاهدی در بازدید از روند احداث کارخانه فولاد راور که با حضور اژدری فرماندار شهرستان راور و ملارحمان مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر انجام شد با تقدیر از همه عوامل دست‌اندرکار در عملیاتی کردن این پروژه در استان کرمان اظهار داشت: حدود هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه می‌شود که برای شهرستان راور ظرفیت بزرگی در ابعاد مختلف ایجاد می‌کند و باعث اشتغالزایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه توسعه‌ای به زنجیره تامین فولاد در استان علاوه بر سودآوری برای گل‌گهر، زمینه رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را در منطقه فراهم می‌کند گفت: با راه‌اندازی این کارخانه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای آن طی سال‌های آینده زمینه اشتغال جمع زیادی از جوانان راوری ایجاد می‌شود و در رفع بحران بیکاری و اشتغال اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری برای طرح‌های توسعه‌ای از جمله ایجاد کارخانه بوته‌های سیلیکون کاربیدیSIC و راه‌اندازی کوره سوم با سرمایه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان در این پروژه خبر داد و افزود: این کارخانه سه کوره بلند دارد که مرحله آزمایشی کوره اول کارخانه تولید آهن اسفنجی راور تا یک ماه آینده آغاز می‌شودو

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده فعالیت عملیاتی کوره اول کارخانه انجام خواهد شد خاطر‌نشان کرد: کوره دوم نیز حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخشی از تجهیزات باید از گمرک ترخیص شود که پیگیر آن هستیم.

زاهدی با اشاره به اینکه کوره سوم کارخانه از امکانات داخل کشور ساخته می‌شود و با تجربه‌ای که ایجاد شده این کوره با توان داخلی کشور ساخته خواهد شد گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور باعث صرفه‌جویی اقتصادی شده که می‌تواند در کشور به‌عنوان یک الگوی مهندسی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تجهیزات کارخانه ذوب نیز خریداری شده و امیدواریم به‌زودی وارد کشور شود تصریح کرد: این کارخانه مهاجرت از راور را متوقف خواهد کرد و اشتغال ایجاد شده باعث امید و نشاط در شهرستان راور می‌شود.

عناوین برگزیده