تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۳۷۵۰۷
سرویس خبر : انرژی
بخشدار مرکزی زرند عنوان کرد؛

تعیین تکلیف آب کشاورزی روستای بنان در انتظار رأی دادگاه/ مسوولان ایمیدرو؛ حامی حقوق کشاورزان منطقه

می متالز - عباس فتاحی گفت: با توجه به فصل برداشت زعفران در منطقه و نیازمندی کشاورزان به آب، مقرر شده است تا زمان تعیین تکلیف دادگاه، آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
تعیین تکلیف آب کشاورزی روستای بنان در انتظار رأی دادگاه/ مسوولان ایمیدرو؛ حامی حقوق کشاورزان منطقه

به گزارش می متالز، عباس فتاحی با اشاره به تجمعات هفته گذشته در روستای بنان زرند گفت: با توجه به آنکه مردم این روستا در زمینه کشت زعفران فعالیت می کنند و محصول آنها در آستانه خشک شدن بود، هفته گذشته مسیر معدن را اهالی بنان بندند.

بخشدار مرکزی زرند با اشاره به فعالیت و استخراج زغال سنگ توسط شرکت سرمایه گذار خُمرود و مجموعه میدکو از معادن این منطقه ادامه داد: با مذاکره ای که با اهالی بنان، شرکت ایمیدرو تهران و کارشناس حقوقی انجام شد؛ مقرر شد با توجه به آنکه پرونده اهالی بنان در دادگاه مفتوح است؛ به صورت موقت و تا تعیین تکلیف دادگاه، آب در اختیار اهالی روستا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع مربوط به چهار سال گذشته است، ابراز کرد: دادگاه هر رأیی را که صادر کرد، ما به عنوان بازرس و اهالی بنان تابع قوانین و رأی دادگاه خواهیم بود؛ پرونده در شعبه تجدید نظر کرمان در حال رسیدگی و بررسی است.

فتاحی اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت زعفران در منطقه و نیازمندی کشاورزان به آب، مقرر شده است تا زمان تعیین تکلیف دادگاه، آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

بخشدار زرند عنوان کرد: مساله دیگر مسوولان ایمیدرو و شرکت سرمایه گذار بیان کرده اند این است که اگر رأی قاضی دادگاه به پرداخت خسارت باشد، خسارات را پرداخت خواهند کرد.

 وی گفت: موضوع دیگری که مورد نگرانی شرکت تهیه و تولید و شرکت سرمایه گذار بود؛ این بود که کشاورزان عنوان می کردند که ما هیچ صورت جلسه ای را امضا نمی کنیم و شرکت سرمایه گذار نگران بود که این مساله مالکیت برای اهالی بنان ایجاد کند و بر این اساس اگر زمانی آبی از معدن استخراج شود و این آب دچار خشکی شود؛ اهالی سراغ ما خواهند آمد که شما تعهد داده اید که آب در اختیار ما قرار دهید.

فتاحی ضمن تشکر و همکاری اهالی روستای بنان خاطر نشان کرد: مساله ای را در صورت جلسه اضافه کردیم که پس از اقدامات قانونی، رأی دادگاه هر چه برای اهالی بنان بود؛ باز در بحث آب می توانیم مذاکره کنیم چرا که کشاورزان قشر زحمتکشی هستند و مجموعه تهیه و تولید و شرکت سرمایه گذار کمک کردند که مشکل اهالی بنان حل شود.

عناوین برگزیده