تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۳۷۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی پتروشیمی امیرکبیر

می متالز - پتروشیمی امیرکبیر پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرده است.
پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی پتروشیمی امیرکبیر

به گزارش می متالز، بر اساس پیشنهاد افزایش سرمایه و در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده، سرمایه شرکت از مبلغ ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (سه هزار وششصد میلیارد ریال) به مبلغ ۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (هفت هزار ودویست میلیارد ریال)، معادل ۱۰۰ درصد و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش می‌یابد.

این پیشنهاد با توجه به برآورد از سودآوری شرکت در سال‌های آینده و به‌منظور اصلاح ساختار مالی، کاهش ریسک اعتباری شرکت و افزایش ظرفیت استقراضی از سوی هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه شده است.

پتروشیمی امیرکبیر از بدو تاسیس یعنی از سال ۷۶ تاکنون، یک بار افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را در سال ۸۳ تجربه کرده و سرمایه آن از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۳۶۰۰۰۰۰ میلیون ریال برآورد و اعلام شده است.

پتروشیمی امیرکبیر تصمیم دارد برای تامین سرمایه در گردش به‌منظور استمرار فعالیت‌ها و با هدف تامین بخشی از پیش پرداخت قرارداد تامین خوراک اتان سرمایه شرکت را معادل صددرصد افزایش دهد.

افزایش سرمایه در صورت تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده آثار مطلوبی بر ارزش سهام شرکت و در پی آن افزایش منافع سهامداران در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است که پتروشیمی امیرکبیر برای حل مشکل تاریخی کمبود خوراک پایدار و اقتصادی اتان برای کوره‌های الفین خود، با پالایشگاه گازی بیدبلند قرارداد امضا کرده است که این قرارداد و تامین خوراک، منجر به تولید با ارزش افزوده اتیلن و متعاقب آن افزایش حاشیه سود شرکت می‌شود.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر هم‌اکنون دارای ۳۶۰۰۰۰۰۰۰۰ سهام و ۳۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال سرمایه است که ۵۲ درصد آن متعلق به بانک رفاه کارگران است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده