تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۹۰۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

استان مرکزی پیشتاز پرداخت تسهیلات تبصره 18

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ پیشتاز استان‌های دیگر بوده به طوری که سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در این قالب به ۱۵۹ تولیدکننده پرداخت شده است.
استان مرکزی پیشتاز پرداخت تسهیلات تبصره 18

به گزارش می متالز، سعید جعفری کرهرودی در آیین افتتاح مرکز شبانه روزی رسیدگی و رفع مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری استان مرکزی گفت: در مرکز فوریت خدمات سرمایه‌گذاری، نمایندگان تمام دستگاه‏‎های مرتبط از قبیل معاونت‌های مختلف سازمان صمت، جهادکشاورزی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها با هدف حل مشکلات تولید و طرح‏‎های سرمایه‎گذاری با اختیار تام حضور دارند.

وی افزود: راه اندازی این مرکز مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در طول سال‌های اخیر بود که با دستور رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرایی شده و پشتوانه قانونی آن نیز در ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد.

جعفری کرهرودی گفت: مرکز شبانه روزی رسیدگی و رفع مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری در سال جهش تولید برای کاهش التهاب در حوزه های صنعتی و سرمایه‌گذاری ایجاد شده و کارآفرینان استان می‌توانند به طور شبانه روزی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی خود را به این مرکز اعلام کنند و دستگاه‌های مرتبط نیز موظف هستند تا در کمترین زمان ممکن مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: استان مرکزی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ پیشتاز استان‌های دیگر بوده به طوری که سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در این قالب به ۱۵۹ تولیدکننده پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی بیان کرد: در ۲ سال گذشته هفت هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی به صنایع مختلف استان تزریق شده و بر اساس آمارهای موجود این میزان تسهیلات بیشتر از سهم برنامه‌ریزی شده استان پرداخت شده است.

جعفری کرهرودی افزود: در سال جاری نیز ۱۲۲ پرونده با درخواست پنج هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده و ۲۲ واحد نیز ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

عناوین برگزیده