تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۳۹۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس

می متالز - شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۳۴ هزار ۸۱۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.
کاهش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش می متالز، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۲۳۴ واحد کاهش به ۳۸۰ هزار و ۱۰۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۷۷۳ واحد افت به ۲۴۸ هزار و ۹۵۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۱ هزار و ۱۱۲ واحد و شاخص بازار دوم ۴۸ هزار و ۳۳۳ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۷۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۱۴۲ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۳۰ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۹۷ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۸۶ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۶۶ واحد، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) با ۵۳ واحد، رادیاتور ایران (ختور) با ۴۹ واحد و قند ثابت خراسان (قثابت) با ۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۱۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۶۹۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۵۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۵۵۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۴۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۰۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۸۲ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۸۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، سرمایه گذاری سیمان تامین، تامین سرمایه امین، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی زر ماکارون، تولید نیروی برق آبادان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۹۵ میلیون و ۵۰۴ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۱۷۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۱۵ هزار برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، جنرال مکانیک (رنیک)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) و صنعتی دوده فام (شصدف) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

عناوین برگزیده